Slučaj Remorker: I HAC-ovi milijuni završili u Češkoj

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Istraga o curenju novca iz Hrvatske gospodarske komore proširena je na Hrvatske autoceste, gdje su u petak navečer ušli djelatnici USKOK-a i proveli više sati u odjelima pravne i financijske službe HAC-a. Iako istražitelji sumnjaju u isti model po kojem  je novac iz HAC-a otišao na račune češke tvrtke Remorker International i u igri su bili isti "posrednici", odnosno četiri tvrtke u Hrvatskoj, ipak su ta dva slučaja odvojena.

U igri je i u ovom slučaju nekoliko desetaka milijuna kuna, otprilike isti iznos kao u slučaju HGK-a, odnosno više od 30 milijuna kuna. Već smo pisali o tome da je s računa tvrtki i agencija u Hrvatskoj u pet godina na račune Remorker International prebačeno više od 70 milijuna kuna.

Istrage u HGK i HAC-u će se odvojiti i radi toga što se sumnja da u HAC-u ima i novih igrača - posrednika koji pomogli da se novac prebaci u Češku i ponovno vrati u Hrvatsku. Na pitanje završava li nakon toga novac u oba slučaju u istim rukama, naši sugovornici odgovaraju da o tome ne mogu govoriti, te ponovno napominju da je, unatoč istom modelu i dobrom dijelu istih sudionika, odlučeno da se predmeti razdvoje.

Istraga bi trebala pokazati o kojim je poslovima riječ, jesu li ugovori realno prikazani te je li HAC bio dio priče iz Hrvatske gospodarske komore ili je samo riječ o tome da su isti ljudi za nekog drugog odradili posao.

Istražitelji su u HAC-u, kako doznajemo, tražili ugovore o građenju i tragove financijskih transakcija po urudžbenim brojevima tih dokumenata, što ukazuje kako su istražitelji precizno znali što traže i što žele pronaći. Istraga je preko HAC-a proširena na tvrtke Viadukt, Osijek Koteks, Zagorje-Tehnobeton, neslužbeno se doznaje i na Strabag, redom tvrtke koje su obavljale višemilijunske poslove za HAC na gotovo svim dionicama autocesta.

Sustav sisanja novca iz HAC-a vjerojatno je bio vrlo sličan onome u Hrvatskoj gospodarskoj komori, jer su se i građevinarima plaćali fiktivni poslovi, pa završavali na računu Remorkera, a onda su novci podizani i vraćeni u Hrvatsku.

Kome i tko se time okoristio tek treba utvrditi istraga. Neslužbeno doznajemo kako je najviše uplata na ovaj način realizirano prema tvrtki Viadukt, a navodno je riječ o svoti od oko 13 milijuna kuna što ih je ta tvrtka u konačnici uplatila na račun praškog Remorkera.

Upravo Viadukt i ostale spomenute građevinske tvrtke sudjelovale su u poslovima gradnje niza dionica, između ostalog i ceste Gaženica - Zadar, autoceste od Osijeka prema granici Hrvatske i BiH, dionicama Dalmatine od Splita prema Pločama.

U tom razdoblju od 2004. do 2011. godine mijenjale su se i Uprave HAC-a, gdje su predsjednici ili članovi bili Jurica Prskalo, Marijo Crnjak, Josip Sapunar, Ivica Mlinarević i Marijo Lovrinčević.

Pritom treba napomenuti kako su Prskalo, Sapunar i Lovrinčević bili pritvarani zbog pogodovanja tvrtki Skladgradnja, sumnji u napuhavanje troškova na više poslova među kojima je i poznato farbanje tunela po višestruko skupljoj cijeni, aferi koja do danas nije dobila sudski epilog i pitanje je hoće li se to uopće dogoditi. (D. PAJIĆ, J. MARIĆ/Novi list)

CIJELI TEKST PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU.


Podijeli: Facebook Twiter