Silvo Šarić, multimedijalni umjetnik iz Vodnjana, izlaže svoje radove u zagrebačkoj galeriji Academia Moderna. Izložba, koju prati katalog upotpunjen tekstom povjesničara umjetnosti Mladena Lučića, otvorena je do 15. veljače.
- Crnim slikama Silvo Šarić nastavlja svoja složena umjetnička istraživanja koja su već u samom početku njegova stvaralaštva bila postavljena kao jasno zacrtani problemi koji se podjednako moraju rješavati kao fizička, ali i kao mentalna zadaća, ističe Lučić.
- Korelacija s prostorom autorova je nadgradnja vlastitog rada koji time zadobiva nova očitavanja te poziva na interakciju s gledateljem. Posjetitelj, često i ne sluteći, fizički sudjeluje u Šarićevom radu, odnosno emanira njegovu procesualnost, dok je njegovo mentalno sudjelovanje nužno za pravilnu kontekstualizaciju i očitavanje rada. Gledajući Šarićeve Crne slike podsvjesno prizvamo Kazimira Maljeviča i njegov suprematizam. Ovim pojmom Kazimir Maljevič označava svoju teoriju čiste bespredmetnosti u umjetnosti, fokusirajući se isključivo na osnovne geometrijske forme. Šarić takve forme ne koristi samo kako bi citirao jednog od najznačajnijih umjetnika u povijesti, već se pomoću njih želi svojim putem približiti onome čemu je težio i sam Maljevič – apsolutnosti umjetničkog djela.
Posjetitelj krećući se prostorom prema crnom krugu postupno nestaje zahvaćen emanacijom zraka crnog svjetla. Ne ostaje ni sjena. Bespredmetnost je apsolutna, a umjetnost jest, bila je i bit će, zaključuje Mladen Lučić. (B. ĆUSTIĆ JURAGA)
VIŠE U TISKANOM IZDANJU OD PETKA.