Slijedi dobra sezona: Očekuje se 4,5 % više dolazaka

(Snimio Milivoj MIJOŠEK)
(Snimio Milivoj MIJOŠEK)

Da će 2016. godina potencijalno biti vrlo uspješna, kako za svjetski turizam općenito, tako i za Hrvatsku, potvrđuju očekivanja međunarodnih turističkih stručnjaka uključenih u rad panela eksperata Svjetske turističke organizacije (UNWTO), priopćuju iz Hrvatske turističke zajendice. Provedene analize ukazuju kako će prosječna očekivana stopa rasta svjetskog turističkog prometa (mjerenog dolascima) u ovoj godini iznosi četiri posto. Rast na području Europe kretat će se u rasponu od 3,5 do 4,5 posto.

- Hrvatska je kao turistička destinacija najprepoznatljivija među europskim turistima, a sve smo bolje pozicionirani i na dalekim tržištima poput SAD-a, Kine, Japana ili Koreje. S rezultatima ostvarenim prošle godine smo vrlo zadovoljni, a s pozitivnim trendovima želimo nastaviti i u ovoj godini. Dakle, cilj je ponoviti dobre rezultate od lani, a ondje gdje je to realno i moguće želimo ostvariti poraste, izjavio je direktor HTZ-a Ratomir Ivičić.

Hrvatskom turizmu stabilnost daju tržišta poput Češke, Slovačke ili Slovenije gdje smo već dugi niz godina tržišni lideri. Tu si i tržišta poput Njemačke, Austrije ili Italije, koja su s jedne strane značajan čimbenik u kontekstu ukupnog prometa, a istovremeno predstavljaju tržišta s respektabilnim daljnjim potencijalom rasta, posebice Njemačka. Također, ističu u HTZ-u, ovo je godina u kojoj je posebno važno sagledati pitanje emitivnog tržišta Rusije, koje je uslijed okolnosti iz 2014. i 2015. godine doživjelo najdramatičniju transformaciju u pogledu turističkog outgoinga.

Analize i pokazatelji turoperatora na ključnim emitivnim tržištima za sada govore o vrlo uspješnoj "first minute" prodaji za Hrvatsku koja je, ovisno o partneru i tržištu, u odnosu na isto razdoblje prošle godine u značajnom broju slučajeva početkom godine dosegla i visoke dvoznamenkaste stope rasta. Slični su i trenutni indikatori pojedinih značajnih globalnih online booking platformi za Hrvatsku, gdje se osim glavne sezone za sada odlično prodaje i vansezona - čak i lipanj, za koji je bila prisutna bojazan o padu broja posjeta u odnosu na 2015., uslijed rasporeda blagdana. (B. BAN)


Podijeli: Facebook Twiter