Putnicke agencije u Hrvatskoj uoci Europskog nogometnog prvenstva EURO 2012, koji se u Poljskoj i Ukrajini održava od 8. lipnja do 1. srpnja, ne bilježe vecu 'navalu' navijaca na aranžmane za to natjecanje s obzirom na relativno visoke cijene i manjak smještaja u odredištima gdje ce igrati hrvatska nogometna reprezentacija, a ne vjeruju ni da ce se to bitnije odraziti na lipanjske rezultate u hrvatskom turizmu.
Zbog tih razloga na EURU 2012 ce, kako smatraju u Hrvatskom nogometnom savezu (HNS), biti otprilike jedna trecina hrvatskih navijaca od onih koji su bili na prethodnom prvenstvu u Austriji i Švicarskoj 2008. godine.
Po nekim neslužbenim procjenama, navijaca ce biti i pet puta manje.
Hrvatska utakmice u skupini igra u Poznanu (10. lipnja protiv Irske i 14. lipnja protiv Italije) te Gdansku (18. lipnja protiv Španjolske).
Na svakoj se utakmici hrvatske reprezentacije ocekuje šest do sedam tisuca naših navijaca, koliko je i karata u opticaju za hrvatske navijace, a po procjenama vecina ce ih na utakmice putovati u vlastitom aranžmanu, dio njih i posredstvom agencija i saveza.
Neki od njih smjestit ce se u njemackim gradovima i granicnim mjestima s Poljskom, a neki cak i u Berlinu koji ima više od 500 hostela i tisucu hotela od kuda ce putovati oko 280 kilometara do mjesta Poznan u Poljskoj gdje Hrvatska igra prve dvije utakmice.
Postoji i kombinacija s navijackim vlakom koji u organizaciji Kluba navijaca "Uvijek vjerni" i agencije Speranza ide na sve tri utakmice, a predvideni su i zrakoplovi/carteri kojima se može putovati na jedan dan u Poljsku i nazad na pojedine utakmice.
Niz je agencija koje nude organizirane odlaske na utakmice u Poljsku sa smještajem, primjerice i Ban Tours, Kompas, Atlas, Uniline i druge, ali i Hrvatski ferijalni hostelski savez (HFHS).
Iz tog saveza isticu da bilježe relativno dobro zanimanje za svoje programe u poljskim gradovima Poznan i Gdansk gdje Hrvatska igra utakmice i koji su po cijeni nešto povoljniji od ostalih aranžmana zahvaljujuci suradnji sa poljskim udruženjem hostela.
U agencijama napominju i da su osim za utakmice u skupini u Poljskoj spremni i za Ukrajinu u slucaju da se Hrvatska plasira dalje u cetvrtfinale, ali opcenito isticu za sada neocekivano slab interes individualaca za te programe, dok iz nekim napominju da za sada "nogometne" aranžmane više prodaju korporativnom segmentu, za nagradne igre i slicno.
Na pitanje što misle o utjecaju tih natjecanja na rezultate u hrvatskom turizmu u lipnju, iz turistickih agencija kažu kako vjeruju da to nece imati veci utjecaj, jer nisu imala ni slicna prethodna prvenstva, iako je, kažu, moguc manji pad s pojedinih stranih tržišta.
Zbog tog su natjecanja neke od njih vec unaprijed u tim terminima u suradnji sa hotelijerima i drugim partnerima ponudili u Hrvatskoj nešto niže cijene, a važnim napominju i da su se hotelijeri i ugostitelji kao i prije dobro pripremili da sportskim fanovima omoguce kvalitetno negledanje utakmica. (Hina)