Ono o cemu se govorkalo na rovinjskoj rivi - jucer se i dogodilo. Na dan koji je Lucka uprava odredila kao rok za predavanje zahtjeva za sklapanje ugovora o stalnom vezu za plovila, brodomodelar i vlasnik muzeja o batani Giovanni Trani, i sam vlasnik povijesne gajete, je ravnatelju Lucke uprave Donaldu Schiozziju predao peticiju sa 128 potpisa.
U svojoj peticiji vlasnici plovila tvrde da Lucka uprava nema osnova za sklapanje ugovora o vezu, jer su ih oni sami uredili. Podsjecaju da je praksa da se s plovilima posebno prodaje i njihov vez, za koje su vlasnici sami izradili i potopili sidrišta. Navode i da se sama uprava ne pridržava odredbi ugovora. Vezovi tako nisu obilježeni brojevima koji se navode u ugovorima. Uz to, brodice se vežu u nekoliko redova, što je zbog prostorno skucene luke specificnost Rovinja, ali i prava mora za vlasnike plovila.
Takvo je dolaženje do veza posebno otežano ljeti, kada vlasnici postavljaju tende za zaštitu od sunca. Ako je prva brodica isplovila, do ostalih se može samo preko susjednih. Zbog toga dolazi do stalnih sukoba njihovih vlasnika. Vlasnici stoga peticijom traže da Lucka uprava, kad vec želi naplacivati vezove, treba isposlovati odobrenje za prolaz do veza preko plovila.
Lucka uprava je doduše punu cijenu veza ponudila samo vlasnicima plovila u prvom vezu, dok se za ostale nude popusti. Vlasnici medutim smatraju da su plovila u prvom redu najugroženija, jer preko njih svi ostali stižu do svojih vezova.
Žale se i na visinu predloženih tarifa za vez, koje su najvece zakonski dopuštene. Primjerice, cijene su iste kao u Porecu, iako su tamo sva plovila u prvom redu. Za plovila do pet metara dužine tako godišnje treba platiti 400 kuna, do sedam 500, do devet 700, do 12 metara 900, a za ona duža od 12 metara 1.200 kuna. Kad je rijec o brodovima, oni do 20 metara dužine trebali bi placati 180 kuna po metru, a duži od 20 metara 200 kuna po metru. Vlasnici brodica i brodova za gospodarski ribolov i prijevoz putnika imaju pravo na popust od 50 posto.
Potpisnici peticije smatraju da Lucka uprava nije dobro kategorizirala luku. Kategorizacija po kojoj se donosi tarifa s pristojbama za vezivanje odreduje se po atraktivnosti, razini uredenosti, stupnju zašticenosti i ekološkoj opremljenosti luke. Isticu da rovinjska luka nema ništa od toga, a sada se nudenjem ugovora prisilno legalizira kaos koji u njoj vlada desetljecima. I pored toga, Lucka uprava je po njima predložila maksimalne cijene, kao za luke koje uz uredene vezove uz rivu imaju prikljucke vode i struje, a mnoge i mogucnost izvlacenja brodica, što je rovinjska izgubila kada je prostor na Trgu brodogradilišta prenamijenjen u parkiralište.
Peticija vlasnika brodica poslana je i Gradu Rovinju te Istarskoj
županiji, koja je pomorsko dobro u luci dala u koncesiju Luckoj upravi.
Donald Schiozzi jucer nam je rekao da Lucka uprava, koja upravlja
cijelim luckim podrucjem Grada Rovinja, ima zakonsko pravo naplacivanja
vezova u luci. Za sada nije želio komentirati navode iznijete u pismu uz
potpisanu peticiju. Kaže da priprema pisane odgovore vlasnicima brodica
koji su potpisali peticiju pa ne bi bilo fer da ih prije procitaju u
novinama. Nakon što pošalje odgovore voljan je komentirati navode
potpisnika peticije.