Skupi schengenski režim

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Dok se priprema za clanstvo u Europskoj uniji, Hrvatska se paralelno priprema i za uvodenje schengenskog režima na svojim granicama, a to nije nimalo jeftin sport: osim ispunjavanja «zlatnog pravila» - da svaki kilometar vanjske granice Europske unije mora biti pokriven jednim policajcem - Hrvatska mora osigurati i da policija bude opremljena u skladu sa schengenskim standardima. Stoga se u iduce dvije do tri godine - kao što se cinilo i prethodnih godina - planira nabava cijelog niza opreme, ne samo za kopnenu policiju, nego i za pomorsku te aerodromsku.

Patrolni brodovi, kombiji, policijske palice, alko-testovi, cunjevi, balisticki prsluci, dvogledi, rucne lampe, službeni psi - to je samo dio potrebne opreme koju, prema Akcijskom planu za integrirano upravljanje granicama, Hrvatska planira nabaviti do 2012. godine. Iako se veci dio plana provodi kako je i predvideno, cini se da ipak u nekim, uglavnom financijski zahtjevnijim podrucjima, stvari ne idu tako glatko.

Spomenutim akcijskim planom bilo je predvideno da se pomorskoj policiji za zaštitu tzv. plave granice tijekom prošle godine nabavi 12 plovila, i to osam patrolnih brodova duljine do osam metara, dva broda do 15 metara te još toliko velikih patrolnih brodova. No, u Ministarstvu unutarnjih poslova doznajemo da je lani nabavljeno 10 plovila.

«Tijekom 2009. godine, zbog nedostatnih sredstava u državnom proracunu, obavljena je nabava 10 plovila, a ne 12 kako je to bilo predvideno, pri cemu se odustalo od nabave plovila tip A - plovila veca od 24 metra», stoji u odgovoru MUP-a. Pomorska policija trebala bi, inace, dobiti ukupno još cetiri takva velika patrolna broda do 2011. godine. Njihova ukupna vrijednost, kako navodi akcijski plan, iznosi 104 milijuna kuna što je polovica svote koja je tim istim dokumentom predvidena kao ulaganje u opremu pomorske policije radi uskladivanja sa schengenskim standardima.

Pomorska i aerodromska policija trebale su dobiti i bicikle. U akcijskom planu navodi se da je schengenski standard šest bicikala i za jedan i za drugi rod policije. Po dva bicikla trebala su biti nabavljena svake godine do 2011., a njihova ukupna cijena je 12 tisuca kuna. No, na naše pitanje što ce, primjerice, pomorskoj policiji šest bicikala, u MUP-u su nam najprije odgovorili da je «predvidena nabava motocikala, a ne bicikala» i to «za potrebe obilaska velikih luka, kao što su Rijeka, Ploce i Dubrovnik».

Tek naknadno u MUP-u potvrduju da su ipak najprije planirali nabaviti bicikle te da njihovo spominjanje u akcijskom planu nije puka pogreška. «Nabava motocikala umjesto ranije predvidenih bicikala, nije slucajna pogreška vec posljedica analize potreba, potrebe pomorske policije, kao i potreba aerodromske policije», odgovorili su nam u MUP-u. Pomorski policajci tako ipak nece morati pedalirati po lukama, nego ce biti motorizirani. Osim toga, rad bi im trebala olakšati i nabava tridesetak patrolnih vozila, cetrdesetak novih policijskih palica «s vlastitim osvjetljenjem», desetak uredaja za nocno promatranje, sedamdesetak novih dvogleda i slicno.

Pomorska policija trebala bi dobiti cetiri velika patrolna broda do 2011. Njihova ukupna vrijednost iznosi 104 milijuna kuna.


Podijeli: Facebook Twiter