Skulptura bez kompleksa

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

"Dva pojma odreduju osobu i stvaralaštvo Simonea Becka Mocennija. To su Istra odnosno Pula bez kojih je nemoguce zamisliti njegovu umjetnicku pojavnost te interdisciplinarnost umjetnicke kvalitete", rekao je Silvio Forza, direktor izdavacke kuce EDIT, prilikom predstavljanja monografije "Simone Beck/Pittura e scultura" Piera Luigija Senne u pulskoj Zajednici Talijana.

 

Neminovno je bilo podsjetiti na tradiciju obitelji Mocenni iz koje je Beck Mocenni potekao i koja je na odredeni nacin utjecala na njegovu umjetnicku formaciju, a Forza je u tom kontekstu upozorio na Moccenijev karakteristican i osobit odnos s pojmom i kontekstom zavicaja.

Za monografiju "Simone Beck/Pittura e scultura" Gorka Ostojic Cvajner je istaknula da predstavlja uradak besprijekorne elegancije, analiticke sinteze jednog života i izuzetno vrijedne umjetnicke faze koja na 160 stranica donosi podatke s obiteljskog i stvaralackog autorovog puta.

- Tu je i otprilike 300 prikaza Simoneovih radova, dostojno i velikim znanjem postavljenih i selektiranih za ovo izdanje, rekla je Ostojic Cvajner. O njima veli da cuvaju potez koji je britak i izbrušen poput dijamantnog reza, sadrže mehanizme discipline i sabranosti, a svoje polazište imaju u glazbi kojom se postiže vertikalan rukopis.

- Kao skulptor i radnik bori se s najtežim materijalima kamena i mramora te se oslobodenjem objekta približava svojoj poeziji, porucila je ona i dodala da se Simone Beck Mocenni krece oštrim klasterima, stvara pejzaž bez pejzaža, prostor bez prostora. Za umjetnika smo nadalje culi da je covjek velikih horizonata koji prenosi veliko znanje Mocennijevih, da emociju stvara bez doslovnosti naracije, a skulpture bez kompleksa.

 


Podijeli: Facebook Twiter