Kada učenik zbog svojeg neprimjerenog ili nasilnog ponašanja zasluži ukor i strogi ukor u osnovnoj školi, odnosno ukor i opomenu pred isključenje u srednjoj školi, ove bi se teže pedagoške mjere prenosile u sljedeće razrede, a ne bi, kao što je sada slučaj, vrijedile samo u tekućoj godini jer se time obezvrjeđuju.
Osim toga, ove mjere trebale bi imati utjecaj na opisnu ocjenu iz vladanja, a samim time i na opći uspjeh. Tako bi učeniku s ukorom vladanje bilo ocijenjeno s dobrim, dok bi onome sa strogim ukorom i opomenom pred isključenjem vladanje bilo ocijenjeno kao loše.
Ove bi se mjere upisivale i u završnoj svjedodžbi osmog razreda kao i u svjedodžbi o položenoj državnoj maturi. Time bi se uz tzv. dodatne bodove pri upisu, uveli i "kažnjenički" bodovi, pa bi tako dobar uspjeh iz vladanja umanjivao broj bodova za jedan ili dva, a loš uspjeh za tri ili četiri.
Time bi vladanje učenika utjecalo na njegovo napredovanje kroz obrazovni sustav, na upis u srednju školu, kao i na fakultete, ali isto tako informacija o pedagoškim mjerama bila bi vidljiva i poslodavcima prilikom zapošljavanja. S druge strane, ukoliko bi se učenikovo ponašanje popravilo, stroga mjera bi se zamijenila blažom i tako redom sve dok se ne ukine što bi stimulativno djelovalo na ponašanje učenika.
To su samo neki od ukupno devet vrlo razrađenih prijedloga za poboljšanje postojećih disciplinskih mjera koje je izradio sindikat školstva Preporod u suradnji s nastavnicima osnovnih i srednjih škola.
- Povratak digniteta pedagoškim mjera znači ispunjavanje osnovnih razloga zbog kojih one postoje, da reagiraju na povredu učeničkih dužnosti, neispunjavanje učeničkih obaveza i nasilničko ponašanje. Ako ovaj instrument godinama ne daje rezultate, onda ga treba mijenjati, veli predsjednik sindikata Željko Stipić. (M. JERIN)