Škoda octavia III, češka dama u novoj haljini

Prava limuzina
Prava limuzina

Treća generacija Škodine kompaktne limuzine octavia je definitivno zgotovljena. Jasno se slijedi osnovne dizajnerske zamisli postavljen još s prvim, 1996. godine predstavljenim modelom, no u ovoj se generaciji ipak dosta toga promijenilo. Ponajprije octavia je postala samosvjesnija no ikad.

Iznimno markantna, dojmljiva, mada u osnovi vrlo jednostavna maska naglašava želju za prodor u srednju klasu. Jednaka takva stremljenja pokazuju i dimenzije. Primjerice dužina je narasla za čak 9 centimetara tako da je octavia sada dugačka 4,66 metara, a i širina je s 1,81 metar prava limuzinska.

Izneseni stav do kraja potvrđuje porast međuosovinskog razmaka za skoro 11 centimetara - sad iznosi 2,69 metara. Ono što slobodno možemo nazvati zadivljujućim je volumen prtljažnika od 590 litara što je apsolutni rekord za automobile dužine do 4,80 metara. A ima još i "šlag" za kraj: ma koliko je dimenzijama Octavia narasla i postala za klasu većim automobilom, težina joj je u prosjeku manja za velikih 102 kilograma!

Unutrašnjost je moderna, ali u zoni središnje konzole i nešto decentnija. Prostranost kabine se najavljuje u raskoši koju danas uživaju vlasnici i putnici u superbu - čini se dakle golemo i udobno.

Ni kod motora se nije štedjelo niti kalkuliralo. U ponudi ih je čak osam, po četiri benzinca i jednako toliko dizelaša. Vjerujemo kako će kupce posebno privući 1,6-litreni dizelaš čija je najavljena prosječna potrošnja samo 3,4 litre.

S druge strane, najsnažniji je benzinski motor koji iz zapremine od 1,8 litara izvlači 180 KS. Naravno, sa zanimanjem se očekuje i RS verzija koja će donijeti obilje sportskih uzbuđenja. Iako će većina modela biti opremljena sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, elitniji će modeli u ponudi imati i DSG automatiku s dvostrukim kvačilom. Također, na što smo već navikli, octavia će u ponudi imati i pogon na sve kotače dok se u dogledno vrijeme očekuju ponajprije karavan, a potom i model s povišenom karoserijom za savladavanje teških terena.

Prezentacijske aktivnosti najavljene su za siječanj, salonska premijera je u Ženevi prvih dana ožujka, a na tržište, pa tako i hrvatsko na kojem je godinama jedan od omiljenijih modela, octavia stiže prvih dana proljeća. (Novi list)


Podijeli: Facebook Twiter