Sjedište regionalnog ureda državne uprave - u Rijeci

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Sjedišta ureda državne uprave bit će u Splitu, Rijeci, Zagrebu, Osijeku i Varaždinu. Tako je predloženo u Nacrtu konačnog prijedloga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o sustavu državne uprave. Pet ureda državne uprave bit će organizirano po regionalnom principu i zamijenit će dosadašnjih 20 ureda, odnosno urede u svakoj županiji. Da će ih biti pet znalo se i nakon prvog čitanja zakona u Saboru, a sada su određena i sjedišta tih pet ureda. O predloženom Nacrtu Ministarstvo uprave pokrenulo je javnu raspravu koja traje do 14. kolovoza.

Rijeka bi trebala biti sjedište ureda državne upave za Istru, Hrvatsko primorje, Gorski kotar i Liku. Ured državne uprave za Dalmaciju bit će u Splitu, a pokrivat će Zadarsku, Šibensko-kninsku, Splitsko-dalmatinsku i Dubrovačko-neretvansku županiju. U Osijeku će biti sjedište za Slavoniju i Baranju, odnosno Osječku, Vukovarsko-srijemsku, Brodsko-posavsku, Požeško-slavonsku i Virovitičko-podravsku županiju. Ured za sjeverozapadnu Hrvatsku sa sjedištem u Varaždinu imat će nadležnost nad Varaždinskom Međimurskom, Koprivničko-križevačkom i Bjelovarsko-bilogorskom županijom. U Zagrebu će osim već postojećeg ureda za Grad Zagreb biti i sjedište ureda za županije iz zagrebačkog prstena. Smanjenje broja sjedišta s 20 na pet trebalo bi rezultirati određenim uštedama zbog manjeg broja rukovodećeg kadra, a ne bi smjelo utjecati na kvalitetu usluge građanima.

Za građane je najveća promjena uspostavljanje jedinstvenog upravnog mjesta. Mreža takvih mjesta bit će šira od postojećih ispostava državne uprave, a bit će u svim mjestima u kojima se nalaze ustrojstvene jedinice državne uprave, dakle u svakom u kojem postoji matični ured ili druga jedinica uprave.

Građani će svoje upravne stvari rješavati u tom jedinstvenom upravnom mjestu i to bez obzira na mjesnu nadležnost. Primjerice, stanovnik Delnica koji mora riješiti upravni predmet koji je u nadležnosti Osijeka otići će u sebi najbliže jedinstveno upravno mjesto, vjerojatno u Delnicama, predat će sve dokumente, a delnički ured će to odmah proslijediti nadležnom uredu, dakle u Osijeku. Čim predmet bude riješen bit će vraćen u Delnice gdje će građanin preuzeti rješenje. U svom će jedinstvenom upravnom mjestu građani moći preuzimati dokumente, potvrde i drugo i iz drugih mjesno nadležnih upravnih mjesta.

Time se građanima namjerava pojednostavniti, olakšati, pa i pojeftiniti komunikacija s državnom upravom i rješavanje njima važnih i potrebnih upravnih stvari. Kako bi građani znali što i gdje mogu obaviti, uredi državne uprave na svojim će internetskim stranicama morati objaviti popis poslova koje rade, popis isprava koje se mogu dobiti iz elektroničkih objedinjenih službenih evidencija i popis mjesta u kojima se nalaze jedinstvena mjesta uprave. (T. PONOŠ)


Podijeli: Facebook Twiter