Novogodišnji koncert orkestra Opere Hrvatskog narodnog kazališta Ivana plemenitog Zajca iz Rijeke održan u utorak navečer u Istarskom narodnom kazalištu – Gradskom kazalištu Pula bio je zasigurno jedan od najboljih glazbenih događaja u Puli u proteklih 12 mjeseci.
Iznimno uigrani orkestar s isto tako iznimnim dirigentom Miranom Vaupotićem, priredio je vrlo lijepo osmišljen repertoar s nekim od najljepših partitura klasične glazbe iz svih vremena, a nisu nedostajale niti prigodne skladbe za ovo doba godine, tako da je to bio pravi glazbeni užitak za brojne posjetitelje, koji su se aplauzima "izborili" za čak nekoliko bisa.
Moćna "Arležanka"
Službeni dio programa počeo je i završio Straussom mlađim, na samome početku tu je bila Uvertira iz operete "Šišmiš", koja je u izvedbi ovih glazbenika zvučala posebno sugestivno, a da se podsjeti gledatelje koje je doba godine, uslijedio je "Christmas festival" Leroya Andersona. Vrlo je moćna i snažna bila "Arležanka", odnosno Suita br. 2 "Minuet" i "Farandole" Georgea Bizeta. To je zvučalo iznimno dojmljivo te izvedba nije mogla ostaviti ravnodušnim gledatelje.
Nadahnuta je bila i interpretacija Dvorakovog "Slavenskog plesa". Riječ je o jednom od najpoznatijih djela tog češkog skladatelja iz 19. stoljeća, gdje je unijeto puno strasti i emocija.
Nježne, romantične, naglašeno lirske note Petara Iljiča Čajkovskog iz baleta "Orašar", koji je pulska publika mogla vidjeti prije nešto više od mjesec dana, sada su oživjele zahvaljujući ovome orkestru. Iz ovog čuvenog djela izvedeni su "Trepak" i "Valcer cvijeća".
Intermezzo iz Puccinijeve opere "Manon Lescaut" bio je također sugestivan. "Manon Lescaut" Puccinijevo je ostvarenje iz mlađih dana koje je nastalo prema istoimenu romanu Abbea Prévosta, a opera je odmah osvojila gledatelje iskonskom glazbenom inspiracijom, označivši skladateljev veliki međunarodni uspjeh. I u izvedbi riječkih glazbenika osjećala se ta Puccinijeva posebnost prisutna u ovome djelu.
Prigodni bisevi
Khachaturianov "Valcer" iz suite "Maskerada" bio je također vrlo dojmljiv, da bi večer priveli kraju Straussovom "Tik-tal polkom" i "Na lijepom plavom Dunavu", naravno uz neizostavne prigodne biseve.
Koncertni majstor bio je Anton Kyrylov, a inspicijentica Branka Kušen Kajdi.
Miran Vaupotić dirigirao je uglednim orkestrima i opernim ansamblima u SAD-u, Latinskoj Americi i Aziji, na Bliskom Istoku, te u Europi, poput Londonskog simfonijskog orkestra (s kojim je snimio album "Čajkovski" za američku izdavačku kuću PARMA), Nacionalnog orkestra Argentine, Budimpeštanskog simfonijskog orkestra, Malteške filharmonije, Bjeloruske filharmonije, Sjeveročeške filharmonije, Moravske filharmonije, Simfonijskog orkestra Slovačkog radija, Simfonijskog orkestra Sanrema, Praške filharmonije, Državnog orkestra Sankt Peterburga, Simfonijskog orkestra Kaira, Panonske filharmonije, Zagrebačke filharmonije itd., nastupajući u eminentnim dvoranama. (Vanesa BEGIĆ, snimio Saša BESTULIĆ)