Širina parkirališnog mjesta po zakonu, ali upitne funkcionalnosti

Na ulazu i izlazu parkirališta instalacija je spremna za postavljanje rampe (D. MEMEDOVIĆ)
Na ulazu i izlazu parkirališta instalacija je spremna za postavljanje rampe (D. MEMEDOVIĆ)

Još uvijek se ne zna kada bi moglo biti otvoreno novo bolničko parkiralište, na kojem je iscrtano 629 parkirnih mjesta, koliko je predviđeno projektom nove pulske bolnice. Bolnica se gradi od siječnja ove godine, najdalje je odmakla nova gradnja uz staru zgradu ginekologije čija je temeljna konstrukcija stigla do pod krov te parkiralište koje je asfaltirano i iscrtano. Grad je završio i obnovu Santorijeve ulice gdje je izgrađen rotor s odvojkom za novi parking, ali do uporabne dozvole za parkiralište bit će tu još posla. I za bolničku upravu i za radnike Zagrebgradnje koji će, dodajmo, predstojeće blagdane iskoristiti za mali kolektivni godišnji odmor.

Nedefinirani rokovi

Sanacijska upraviteljica pulske Opće bolnice doc. dr. sc. Irena Hrstić tvrdi da je izgradnja bolničkog parkirališta u završnoj fazi.

- Parkiralište je u cijelosti asfaltirano, postavljena je vertikalna i horizontalna signalizacija, pri završetku je hortikulturno uređenje te predstoji postavljanje javne rasvjete i zaštitne ograde na dijelu između parkirališta i novih bolničkih zgrada u izgradnji. Primopredaja i dobivanje uporabne dozvole ovisi o polaganju i spajanju naponskog kabela od parkirališta do postojeće trafostanice zbog čega će biti potrebno zatvaranje i prekop zapadne prometnice u krugu bolnice, kaže dr. Hrstić.

Na pitanje koji su planirani rokovi za preostale poslove do puštanja parkirališta u rad, upraviteljica bolnice kaže da "rok ne možemo definirati jednoznačno jer se u ovom trenutku rješava pitanje vrste rasvjetnih tijela te da će svi sudionici gradnje dati maksimum napora da to bude čim ranije i pravovremeno će o tome izvijestiti javnost". Kad bude otvoreno novo parkiralište, dodaje dr. Hrstić, do bolnice će se stizati iz Santorijeve ulice kroz privremeni ulaz za pješake, nedavno otvoren kod zgrade patologije. Za pješake će ostati u upotrebi i svi drugi postojeći privremeni ulazi, osim kada neka od faza građenja ne bude iziskivala drugačiju organizaciju kretanja. Sadašnji ulaz za automobile iz Preradovićeve ulice tada će biti otvoren samo za slabo pokretne i nepokretne pacijente te za hitne slučajeve.

Upravo zbog tih teško pokretnih pacijenata u javnosti se čuju primjedbe da su iscrtana parkirna mjesta - širine 2,30 metara - preuska za suvremene, sve šire modele automobila i teško pokretne i bolesne pacijente, roditelje s djecom koji hitaju u bolnicu. Navodno je to minimalna širina parkinga propisana standardima koji datiraju u doba Jugoslavije, kada smo vozili jugiće i stojadine, i nije primjerena suvremenim automobilima i domaćim voznim parkovima u kojima je sve više i terenaca. U Pula parkingu kažu da se već čitavo zadnje desetljeće na gradskim parkiralištima drže standarda od 2,50 metara širine parkirnog mjesta na tzv. okomitim parkiralištima, kakvo je i bolničko, dok su za uzdužno parkiranje uz trotoar ostali na 2,30.

Radili prema projektu

Voditelj gradilišta nove bolnice, inženjer Goran Lapić iz Zagrebgradnje, kaže da su radili prema projektu. "Projekt nove bolnice, koji je izrađen u Urbisu 72, predvidio je na toj parceli 629 parkirnih mjesta, pojedinačne širine 2,30 metara", kaže Lapić, upućujući nas na glavnog projektanta Josipa Bresca. "Na projektantu je da to odredi, a naše je da radimo prema projektu", kaže šef gradilišta. Ništa određeniji nije bio ni što se tiče datuma otvaranja parkirališta, kaže da trebaju dobiti datum tehničkog pregleda i primopredaje, što je na upravi Opće bolnice. (Duška PALIBRK)

OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter