Sindikati HŽ-a protiv ukidanja putničkih linija

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Tri sindikata HŽ-a usprotivila su se danas prijedlogu Uprave HŽ Putničkog prometa, koji je upućen Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture, da se od 15. travnja ukine 10 posto linija putničkih vlakova, uglavnom onih koji voze vikendom i blagdanom.

Predsjednik Sindikata prometnika vlakova Hrvatske Anto Iličić protivi se ukidanju linija jer smatra da se odluka ne temelji na provedenoj analizi, te je zatražio da resorni ministar Siniša Hajdaš Dončić kao predstavnik vlasnika odbije taj prijedlog, inače će biti suodgovoran za posljedice.

Iličić je na konferenciji za novinare izrazio nadu da će sindikalni zahtjev podržati i lokalna samouprava, jer su uputili pismo gradonačelnicima, općinskim načelnicima i županima sa zahtjevom da se angažiraju na sprečavanju takve štetne odluke.

Ukidanjem pojedinih linija za koje se od države dobivaju subvencije otežava se život na pojedinim područjima i nastavlja pogoršanje položaja željeznice. HŽ putnički prijevoz o tome i preuzetim obvezama prema Vladi i putnicima ne vodi računa, upozorio je Iličić.

Rekao je da su rebalansom državnog proračuna subvencije smanjene sa 636 na 504 milijuna kuna, no i takve su za oko 150 milijuna kuna veće od prošlogodišnjih, pa nema potrebe za ukidanjem pojedinih linija.

U Hrvatskoj svakodnevno prometuje 730 vlakova, a vikendom i blagdanom namjerava se ukinuti 346 vlakova, što nikako nije 10 nego čak 50 posto, tvrdi Iličić.

Na nekim relacijama će umjesto vlakova voziti autobusi, što se protivi uredbama Europske unije, jer se subvencije odnose na željeznički prijevoz.

Riječ je o vlakovima s vrlo malim brojem putnika te s nesrazmjerno velikim troškovima u odnosu na prihode. Prihodi od prodaje putničkih karata pali su sa 342 na 250 milijuna kuna zbog nesuklađenosti voznog reda s potrebama putnika, pa se postavlja pitanje što Uprava čini da bi to promijenila, kaže Iličić.

Istodobno autobusi su puni, pa se Iličić pita zašto i vlakovi ne bi mogli biti rentabilni. Također je upozorio na nelogičnu odluku o ukidanju putničkog prijevoza na obnovljenim prugama, primjerice Banova Jaruga - Daruvar, Ploče - Metković, Zadar- Knin, Strizivojna - Vrpolje, a krajem rujna ukinut će se i noćni vlakovi iz Dalmacije.

Neslaganje s ukidanjem linija izrazili su danas i predsjednik Sindikata hrvatskih željezničara Ivan Forgač i predsjednik Sindikata željezničara Hrvatske Zoran Maršić koji smatraju da se problemi HŽ Putničkog prijevoza ne mogu riješiti samo uštedama, već i poboljšanjem opsega i kvalitete usluge.

I oni su kritizirali loš vozni red, koji na pojedinim relacijama nije usklađen s potrebama putnika, jer se donosi bez kvalitetnih priprema i razgovora s lokalnom upravom.

Zato se na pojednim relacijama dešava da putnici mogu koristiti vlak za odlazak na posao ili školu, ali ne i za povratak kući, napominju sindikalci.

Također im je nerazumljivo ukidanje vlakova vikendom i blagdanom, jer će radnici koji rade u te dane biti prisiljeni prestati koristiti vlak kao prijevozno sredstvo. (Hina)

 


Podijeli: Facebook Twiter