Silvo Šarić: Crna slika koja teži krajnoj čistoći


"Crna slika, 2015." naziv je izložbe istarskog umjetnika Silva Šarića otvorene preksinoć u Muzeju suvremene umjetnosti Istre a koju će se moći razgledati do 25. siječnja. Izložena su tri Šarićeva rada iz ovog ciklusa koja su nastavak njegovih dosadašnjih istraživanja pa se sličnim projektima već predstavio u porečkoj Sabornici i u javnoj garaži na pulskim Giardinima u sklopu međunarodne izložbe Tu smo 3.

Kako je na otvaranju kazao kustos izložbe Mladen Lučić, radi se o emanaciji crne svjetlosti u ambijentu, jer je ambijent vrlo bitan u dosadašnjem, vrlo bogatom stvaralaštvu Silva Šarića koji je u Rijeci diplomirao kiparstvo.

- Radeći svoje objekte, svoje slike, instalacije, kipove, Šarić je uvijek je korespondirao s prostorom. Upravo je ta ambijentalnost, smisao za sinergiju objekta i artefakta s onim što jest i s gledateljem koji prolazi kroz taj prostor. Neki kažu da se radi o interakciji, ali radi se o sublimaciji kada prostor preuzima gledatelja, kada ga projicira bilo fluorescentnim svjetlom, bilo tamom u Šarićev izvorni objekt i kada ga oplemeni. Ili ga usisava u samu sebe ili mu daje pokret, kreaciju ili čak svjetlost. Imali smo svjetlost u fluorescentnim radovima, sad imamo tamu jer ako idete prema crnom platnu, zatamnjenju bit ćete obuhvaćeni tim snopom crne svjetlosti i polako ćete nestajati. Postat ćete ono što je osnovna misao Silva Šarića - a to je umjetnost.

Jer umjetnost nije samo ono što vidimo, samo ono što je po zidovima, ono što izlažemo nego je umjetnost ono što živimo, a to je bitak, kazao je Lučić. Sjetio se utjecajnog umjetnika suprematizma Kazimira Maljeviča koji je prije skoro sto godina govoreći o bespredmetnosti umjetnosti rekao da kada je nešto bespredmetno, onda je krajnje čisto, to je onda ona funkcija, onaj cilj kojima sam umjetnik teži, a Lučić ističe kako je to jasno i u Šarićevim radovima. (M. RADIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter