Silić: Nastavak gradnje Istarskog ipsilona početkom iduće godine


Generalni direktor Bina-Istre Dario Silić danas je u Puli kazao da se za nastavak izgradnje punog profila Istarskog ipsilona još uvijek čeka zeleno svjetlo iz Bruxellesa.

- Nalazimo se u završnoj fazi. Financijski i tehnički smo spremni za taj poduhvat, i očekujemo da ćemo početkom 2018. godine započeti s gradnjom. Nakon toga želimo izgraditi i drugu cijev Tunela Učka, a dok čekamo, ne sjedimo prekriženih ruku. Iduće godine nastavljamo suradnju na području prometa, građevinarstva i financija sa šest hrvatskih fakulteta. Želimo u taj proces uključiti studente i njihovu kreativnost i inovativnost, kazao je Silić na današnjoj svečanosti na kojoj je Bina-Istri svečano uručen certifikat ISO 39001 za sigurnost cestovnog prometa.

Samo za najbolje

Bina-Istra, koncesionar Istarskog ipsilona, krajem studenog je dovršila certifikacijski postupak prema međunarodnoj normi "Road Traffic Safety Menagement System". Taj je certifikat rezerviran za vodeće tvrtke u sektoru prometa, a prvi je put dodijeljen na području regije Adria, a time i u Hrvatskoj.

Auditorska kuća Det Norske Veritas dodijelila je ovaj certifikat Upravi Bina-Istre, čime je okončan zahtjevan proces usklađivanja aktivnosti društva s međunarodnom normom za sigurno upravljanje cestovnim prometom.

U 2017. godini na Istarskom ipsilonu je prometovalo 27 milijuna putnika. Čak 95 posto turista koji dolaze u Istru putuje Ipsilonom, a njime svakodnevno tranzitira i velika količina tereta i robe. Ta količina prometa dovoljno govori o potrebi pružanja sigurnijih uvjeta prometovanja, a Bina-Istra sustavno radi na tome. Tako je, primjerice, u održavanje i osiguranje sigurnijih uvjeta za sve one koji prometuju Ipsilonom i djelatnike koji se brinu da sve teče kao po koncu, ove godine uloženo 300.000 radnih sati i 62 milijuna kuna. Rezultati takvih napora, ljudskih i financijskih, doveli su činjenice da sad ulazimo u četvrtu godinu bez ijedne poginule osobe na dionicama Istarskog ipsilona u punom profilu.

Davor Ljubek, glavni auditor Det Norske Veritas, koji je certifikat uručio Dariju Siliću i direktoru Bina-Istre Christijanu Santalezi, kazao je da ovaj certifikacijski postupak zahtijeva da svi osnovni procesi u tvrtci funkcioniraju besprijekorno.

- To je baza. Organizacija mora biti posložena, uloge jasno definirane, a tvrtka mora biti spremna suočiti se s domenama u kojima manje vlada i kroz jasno definirane mjere u zadanim rokovima mora poboljšati situaciju. Ovaj certifikat je ipak rezerviran za one najbolje, kazao je Ljubek.

Santaleza je, pak, istaknuo da se poboljšanja stalno uvode, a ovaj certifikat je obaveza i ozbiljan zadatak da se učini sve što je potrebno da se svaki putnik na Istarskom ipsilonu sigurno i udobno doveze do svojeg odredišta.

Dronovi na Ipsilonu

Na svečanosti koja je održana u prostorijama Studija Politehnike Pula, kratko su predstavljena i dva važna projekta koje Bina-Istra već provodi ili se nalaze pred realizacijom.

U suradnji s Prometnom policijom i autoškolama, u koju se uključilo 14 istarskih autoškola, čine se napori da se smanji broj stradavanja mladih vozača. U tom je smislu u sklopu programa "Ubacite oprez u brzinu", polaznicima autoškola omogućeno da bez plaćanja cestarine iskušaju i izazove vožnje po autocesti. U proteklih godinu dana, koliko se taj projekt provodi, više od 1.500 mladih vozača je privremeno zamijenilo poligon i mrežu gradskih cesta pravom autocestom. Statistike govore da je u proteklih nekoliko godina, zahvaljujući naporima svih uključenih, na istarskim prometnicama znatno smanjen broj stradavanja mladih vozača.

Drugi projekt, pod nazivom VIA Drone Patrol, inovativni je sustav kojim će se ubuduće promet na Istarskom ipsilonu nadzirati i pomoću bespilotnih letjelica koje će moći "operirati" danju i noću. Naravno, to ne znači da će cestarske ophodnje biti ukinute, već će djelatnici dobiti značajnu pomoć iz zraka. Sustav se u potpunosti razvija unutar Bina-Istre, a već u veljači iduće godine bi trebao dobiti sve potrebne dozvole. Za taj sustav, koji nigdje drugdje ne postoji, već se interesiraju i druge cestarske tvrtke iz čitave Europe.

(Leonid SLIJEPČEVIĆ, Snimio Milivoj MIJOŠEK)


Podijeli: Facebook Twiter