Gradane Istre politicari trebaju zaštititi od diskriminacije, rekao je Bruno Bulic, predsjednik Sindikata Istre i Kvarnera (SIK), komentiravši naplatu cestarina na Istarskom ipsilonu. Prema Bulicu, naplata tunelarine na Ucki i mostarine na Mirni zorno pokazuju štetnost ugovora koji je Hrvatska sklopila s francuskim koncesionarom.
Napomenuo je da Istrani trenutno, barem što se tice pravca prema Rijeci, placaju višu cestarinu od prosjeka u Hrvatskoj. Naime, prema njegovom izracunu, u Hrvatskoj se u prosjeku placa 41 lipa po kilometru autocesta, dok se na Ipsilonu za 89 kilometara ceste izmedu Pule i Matulja placa 40 kuna, odnosno 45 lipa po kilometru.
Bulic je napomenuo da je i cestarina izmedu Pule i cvora Kanfanar, na dionici dugackoj 28 kilometara, veca od hrvatskog prosjeka. Za tu se dionicu, upozorio je, trenutno placa 12 kuna, ili gotovo 43 lipe po kilometru. Naveo je i da se, prema podacima kojima raspolaže, u Italiji, primjerice na autocestama, placa izmedu 37 i 45 lipa po kilometru, dok su Slovenci prije uvodenja vinjeta kilometar cestarine placali po 34 lipe.
- Usporedujuci prosjecnu placu u tim državama s onom u Hrvatskoj, jasno je da mi placamo jako visoku cijenu cestarina na našim autocestama. Stoga, gledajuci cijene i ne možemo biti zadovoljni Ipsilonom, rekao je Bulic kojeg cudi što se vec nisu oglasili i istarski gospodarstvenici.
Naime, istice da ce se skupa cestarina odraziti i na troškove prijevoza robe, zbog cega bi moglo doci i do povecanja cijena prehrambenih i drugih proizvoda iz Istre, ali i onih koji dolaze u Istru. (B. ŽIŽOVIC)
Socijalno osjetljivo - parkiranje
Celnik SIK-a osvrnuo se i na nedavno uvodenje naplate novih
parkirnih mjesta u pulskoj Kolodvorskoj ulici zbog, kako je rekao, velike
ogorcenosti njihovih clanova tom gradskom odlukom. Dodao je da bi Grad
trebao ukinuti naplatu parkiranja na svim mjestima koja nisu u funkciji
poboljšanja protocnosti prometa.
- Ne može naplata parkiranja služiti za punjenje gradskog proracuna, zakljucio je Bulic.