Na velikom kružnom toku u Šijani, na ulazu u Pulu, danas je službeno počela izgradnja retencije unutar rotora, odnosno odvodnje gornjeg dijela Šijanskog sliva. Zbog početka radova, unutarnja prometna traka kružnog toka bila je zatvorena za sav promet, koji su regulirali djelatnici prometne policije. Zatvoren je bio i odvojak koji iz smjera Velog Vrha vodi prema Ulici 43. istarske divizije (Kaufland).
Od ponedjeljka, 7. prosinca, pak, takva će regulacija prometa vrijediti narednih 18 mjeseci, odnosno uz zatvorenu unutarnju prometnu traku rotora i odvojka za Ulicu 43. istarske divizije, bit će zatvoreni i svi lijevi, inače dvotračni, prilazi rotoru.
Početku radova u unutrašnjosti kružnog toka prisustvovali su gradonačelnik Boris Miletić, istarski župan Valter Flego, kao i predstavnici izvođača radova, buzetske Vodoprivrede i zagrebačke Vodotehnike, a svečano ih je otvorio generalni direktor Hrvatskih voda Ivica Plišić.
- Nedavno je ovaj glavni ulaz u Pulu bio prometno problematičan i to je izgradnjom rotora riješeno. Sada će se ovim projektom riješiti i odvodnja jer bi područje uslijed ekstremnih oborina plavilo. Srećom, u Puli imamo odličnu suradnju s Hrvatskim vodama koja je prepoznala potrebe Pule. Riječ je o realizaciji projekta kojim će se stvoriti temelji za razvoj jer je riječ o vrlo bitnoj infrastrukturi za naš grad, građane i gospodarstvo. Na koncu ćemo imati funkcionalan i uređen rotor uz riješenu odvodnju, a izgradnjom ovog projekta ublažit ćemo mogućnost plavljenja područja. Vjerujem da neće biti puno zastoja u prometu, čak vjerujem da će se sve okončati brže od 18 mjeseci, rekao je Miletić, koji je na pitanje zbog čega se ovaj projekt nije realizirao prilikom izgradnje rotora prije tri godine odgovorio da se rotor mogao prije urediti, ali da je važnija funkcionalnost.
Osnovni cilj projekta je rješenje plavljenja čvorišta na ulazu u grad i okolnih površina. Obuhvaća retencijske građeve, otvorene jarke, upojne bunare, cijevne propuste te drenažni sustav čija je osnovna namjena smanjenje vrha vodnog vala za vrijeme intenzivnih oborina. Sve će se oborine skupljati u veliku retenciju i potom polako otpuštati u stari sustav manjeg kapaciteta u Ulici 43. istarske divizije kojim će se potom usmjeriti prema rivi. Vrijednost investicije iznosi 35,87 milijuna kuna, investitor su Hrvatske vode, a nakon izgradnje retencije Grad namjerava urediti rotor dijelom rješenja pulskog dizajnera Deana Skire. (Goran ROJNIĆ, Danilo MEMEDOVIĆ)
CIJELI TEKST ČITAJTE U TISKANOM IZDANJU OD UTORKA.