Sezona popusta - i trikova

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Koliko su sniženja koje nam trgovci nude realna, a koliko fiktivna teško je opcenito utvrditi, jer artikala po trgovinama ima toliko da nije lako zapamtiti sve cijene i pratiti njihov pad ili rast. Ipak, mnogi se kupci svake sezone iznova osjecaju pomalo prevareni jer im toliko ocekivana sniženja ne nude ono cemu su se nadali.

Dapace, snižene su cijene ponekad iste ili cak i više nego prije takozvanog pojeftinjenja. Pregledavajuci našu arhivu iz prošlih godina, uocavamo da su takvi trikovi nešto rjedi u pulskim trgovinama odjecom i obucom, no rado su im pribjegavali u trgovinama namještaja, a posebice u marketima kada je hrana u pitanju. Stoga kupce treba još jednom upozoriti da u kupovinu ne krecu stihijski i ne nasjedaju slijepo na natpise "akcija" ili "sniženo".

Pri ovotjednom obilasku pulskih trgovina uvidjeli smo da su nakon božicnih i novogodišnjih sniženja od 20 do 30 posto u sijecnju ti popusti narasli do 50 posto. Gužva nije bilo, a malobrojni kupci svaki su komad odjece dvaput okretali.

Tek rijetke trgovine nude prava sniženja, u stilu europskih metropola, gdje ona dostižu i 80 posto. Mali je broj onih u kojima su svi artikli sniženi upola, a još je manje onih u kojima je roba snižena 70 posto. Rijec je ipak o trgovinama u kojima su "dobra roba" i najtraženiji brojevi planuli još prije sijecnja.



Obilaskom ducana uvjerili smo se da su u vecini na sniženim artiklima uredno istaknute stara cijena (prije sniženja) i nova (ona u koju je vec ukalkulirano sniženje). Ipak, u nekima je naznaceno tek da se "popust obracunava na blagajni", što se po zakonu ne bi smjelo!

Zakon o zaštiti potrošaca kao kategoriju poznaje akcijsku prodaju, koja se odnosi na prodaju odredene kolicine proizvoda u odredeno vrijeme na odredenom mjestu i to po cijeni koja je niža od cijene tog proizvoda u redovitoj prodaji, te kategoriju sniženja i rasprodaje. Zakon nalaže da na proizvodu koji se prodaje na sniženju ili rasprodaji mora biti jasno oznacena cijena prije i cijena nakon sniženja.

Rasprodajom se, konkretan je zakon, smatra prodaja robe po sniženoj cijeni u slucaju prestanka poslovanja i prestanka prodaje odredenog proizvoda, dok se sniženjem smatra prodaja robe po sniženoj cijeni nakon proteka sezone, prodaja proizvoda s greškom, prigodna sajamska prodaja i stalna prodaja po sniženim cijenama u specijaliziranim prodavaonicama.

Mnogi trgovci ove dvije kategorije ne razlikuju pa natpis "rasprodaja" cesto zapravo krije uobicajena sezonska sniženja. Dodajmo da na proizvodu koji je na sniženju jer mu istjece rok uporabe mora biti dodatno istaknut najkraci ili krajnji rok uporabe, te da kupac kupljenu robu na sniženju ima pravo zamijeniti.


Podijeli: Facebook Twiter