Šetic: Dobro je da je Jovanovic reagirao

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Ugledni istarski povjesnicar dr. Nevio Šetic, bivši saborski zastupnik HDZ-a koji je vodio i Vijece za nacionalni kurikulum, jedan je od najkompetentnijih sugovornika o problemu državne mature. Šetic je izmedu 2003. i 2007. bio i državni tajnik u Ministarstvu obrazovanja i znanosti.

- Kako komentirate skandal oko ovogodišnje državne mature?

- Mislim da je situacija zabrinjavajuca. Primjecujem inferiornost Ministarstva, cija je zadaca da bude jace ukljuceno u ta zbivanja. Osim toga, na naplatu je došao krivi pristup cijelom procesu. Obrazovni sustav traži kontinuiranu brigu i njegu, stalno bavljenje i kontinuirano ojacavanje kurikulurne supstance u školi. Maturant bi u trenutku upisa u školu trebao ispred sebe imati konkretan program koji treba savladati, te jasno navedena pitanja, u ispitnoj knjižici, na koja mora znati odgovor. Srednja škola nije neki imaginarij, nego suvremena obrazovna institucija. U tome vidim problem.

- Mislite li da je ministar Željko Jovanovic pretjerao s "trešnjom" sustava u ovom slucaju?

- Ministar može sada gasiti požar i uvesti red i mir u sustav. Mislim da je dobro što je odlucio odmah intervenirati. Možemo razgovarati o nacinu kako je to ucinio, ali dobro da je reagirao da ova agonija ne bi još dalje otišla. Trebamo se svi suociti s cinjenicom da ako vec imamo državnu maturu, onda imamo od nje koristi. Ona mora biti transparentna, a ne skrivena, jasna, a ne mutna, mora biti u funkciji da se s državnom maturom može ici prema prijemnim ispitima na fakultetima. Ali, tada ona mora biti savršeno nacinjena.

- Pitanje koje se namece u javnosti možda nije strucno - ali zašto bi maturanti trebali znati koje je boje Juditin prsten, primjerice, i je li u redu da se matura pretvara u kviz?

- Djeca to ne moraju znati. Maturanti to moraju znati jedino ako je pitanje navedeno u ispitnoj knjižici. Program mora biti transparentan i pitanja poznata. Matura, napokon, nije kviz - ona je duboka sinteza da se provjeri ono što je unaprijed nauceno. Mi još uvijek imamo socijalisticki i ruski model, da stalno dokazujemo djeci da ne znaju, umjesto da postavimo uvjete i provjerimo jesu li ih svladali. Ako su svladali, odlicno. (D. GRAKALIC)

CIJELI RAZGOVOR U TISKANOM IZDANJU.


Podijeli: Facebook Twiter