Seminar u HGK-u: Ne šalji molbe, nađi vezu za posao

Seminar o zapošljavanju u HGK-Županijskoj komori
Seminar o zapošljavanju u HGK-Županijskoj komori

Slanje molbi za radno mjesto oglašeno u medijima ili na internetu ne smije biti glavni način traženja posla, više od 60 posto zapošljavanja na tržištu rada obavi se "kupovinom" postojećih kadrova te putem poznanstva i veze, kazao je na današnjem predavanju u HGK-Županijskoj komori Pula konzultant Danijel Bićanić, koji je učenicima pulske Ekonomske škole i Lipe održao predavanje o pronalaženju posla u sektoru prodaje.

Vremena će u budućnosti biti sve teža, a ne lakša, kazao je Bićanić. On je, predstavljajući program "Fit za prodaju", savjetovao školarce da ne biraju prvi posao te ne pitaju za plaću. Unatoč vojsci nezaposlenih, prodaja će, po njegovom mišljenju, uvijek imati perspektivu.

- Šanse za posao u prodaji su velike, no ako ne donosite rezultate, brzo ćete se opet naći na tržištu rada. Poznavanje ljudi je ključno u životu: većina vas će pronaći posao putem veze ili poznanstva. Dvadeset posto postat će vrhunski prodajni profesionalci, većina od 60 posto radit će u prodaji zato što mora, dok je 20 posto "padobranaca", onih koji kažu "idem probati". Poslodavci najviše vole "padobrance" zato što s njima znaju na čemu su, a ne vole onih 60 posto jer ih stalno moraju gurati, rekao je Bićanić.

Prema pulskim školarcima bio je, kako je rekao, "brutalno iskren", rekavši im da će traženje posla samo na području Istarske županije biti "malo teže". Na svaki posao koji se nudi putem oglasa dolaze još dva ili tri koja se nude na drugačiji način, rekao je, te naveo primjer tvrtke POD iz Daruvara koja traži menadžera prodaje rezervnih dijelova strojeva za poljoprivredu čija je plaća 12 tisuća kuna. Trenirajte traženje posla osam sati dnevno, poručio je na koncu školarcima, te im savjetovao da zaborave slanje molbi. Naveo je primjer poslodavca koji je za dva radna mjesta komercijalista primio čak 1.200 molbi. Prema njegovom mišljenju, najbolji je način zapošljavanja "iznutra", i to vlastitih radnika koji se educiraju unutar tvrtke.

Danijel Bićanić iz tvrtke Bićanić Consulting, koji se konzultacijama i edukacijom u području prodaje bavi deset godina, poručio je pulskim školarcima da će poslodavac, "ukoliko dobro radite", to primijetiti i nagraditi vas većom plaćom.

- No, postoji i šansa da to neće primijetiti, niti vas nagraditi, ali će vas primijetiti drugi. Treća je mogućnost da sami pronađete novi posao ukoliko postojećim niste zadovoljni. Četvrte opcije nema. Svatko bi trebao imati plan profesionalnog razvoja. Prodaja je super branša, ali u njoj se čovjek brzo "potroši" i ako ne planira karijeru, može se dogoditi da izgori i u 40-ima više nema potencijala za tržište, rekao je Bićanić. (M. VERMEZOVIĆ IVANOVIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter