Provociran nacinom na koji Financijska agencija (Fina) provodi ovrhe - tako da brojni gradani ostaju bez punog iznosa placa i mirovina, pa cak i bez djecjih doplataka i naknada za nezaposlene - obratio nam se Vlado Šegon iz Pule.
Ispricao je slucaj iz 2009. godine, kada je njegova firma Adriana nautica oštecena zbog pogrešnih podataka Fine, a sada ta ista Fina, veli on, tereti gradane za ovrhe na nacin da im blokira cijele racune bez da im ostavi zakonski minimum za život.
- Prije nego što sam ušao u poslovni odnos tražio sam podatke od Fine za tvrtku Limela-promet iz Zagreba i dobio sam informacije da je ta firma u zadnje tri godine ostvarila promet 17, 18 i 25 milijuna kuna, da ima 11 zaposlenih i da na žiro racunu ima više od pola milijuna kuna, veli Šegon. Ohrabren visokim ocjenama Fine, odlucio je s ovom tvrtkom sklopiti posao te joj isporuciti robu u vrijednosti oko 43.700 kuna.
- Dogovor je bio da plate u roku 15 dana. No, nisu to ucinili pa sam ih nazivao i dobivao razne isprike, da bih uskoro otkrio da su se preselili, a telefoni i e-mailovi su postali nedostupni. Kasnije sam saznao da oni na takav nacin i inace posluju, da su vec promijenili nekoliko adresa i da su vec tada bili u blokadi više od 5 milijuna kuna!, rekao je Šegon.
Dodao je da ovo nije prvi put da Fina daje podatke koji nisu tocni. Usto, banke koriste njenu bazu podataka za davanje kredita, što je ocijenio nevjerojatnim.
- U svojim izvještajima Fina se, doduše, ograduje da ne odgovara za tocnost podatka, ali zašto onda pruža te usluge i još ih k tome naplacuje oko 300 kuna po izvještaju, što nije mali novac, posebice ako podaci nisu tocni, veli Šegon.
Obratio se Trgovackom sudu u Zagrebu, no rekli su mu da mora potražiti pravnu pomoc. Upozorava da sud uopce nije reagirao i da tvrtki nisu oduzeli ni maticni broj te da i danas u sudskom registru piše da je firma aktivna (!?), u što smo se i sami uvjerili.Šegon je zatim podigao kaznenu prijavu protiv vlasnika Limele-prometa Dubravka Meštrovica, ali policija mu nije ušla u trag jer je, kako je saznao, pobjegao u Srbiju. Protiv firme je pokrenuo ovršni postupak, ali otkrio je da je jedan u nizu onih kojima je ova zagrebacka tvrtka ostala dužna.
- Ja sam pokraden i odgovornost je na državnim institucijama koje su prvo izdale pogrešne podatke, a zatim nisu poduzele ništa da se ovakve pljacke, kojih ima puno, sankcioniraju. Sada Fina izvršava naloge za ovrhu bez razmišljanja, oduzima gradanima i zadnju kunu, a istovremeno radi ovakve greške. Kako njih kazniti, poslati Fini taj racun od 43.700?, veli ironicno Šegon.
Ne vjeruje da ce ikada više vidjeti svoj novac, jer, veli, "u ovoj državi sve funkcionira po principu tko je jamio, jamio je". (Maša JERIN)
Fina nije odgovorna
Podatke o bonitetu korisnik je dužan cuvati kao poslovnu tajnu. Za poslovnu odluku na temelju samo ove informacije o bonitetu poslovnog partnera Fina ne snosi posljedice. Što se tice ovrha, smatraju da nisu odgovorni što gradani ne dobivaju obavijest o ovrsi pa ne stignu prethodno ispuniti poseban obrazac u Fini ne bi li mogli sacuvati zakonski siguran dio placa i mirovina, kao i cijeli iznos naknada koje spadaju u socijalnu domenu i koje uopce ne smiju biti ovršene. "Financijska agencija ne obavještava ovršenika o ovršnom postupku, nego samo provodi postupak", glasi odgovor na ovaj egzistencijalni problem sve veceg broja gradana.