Segmenti iz povijesti reklame u Vojvodini do 1941.

Izložba o povijesti reklame u Vojvodini u Povijesnom i pomorskom muzeju Istre
Izložba o povijesti reklame u Vojvodini u Povijesnom i pomorskom muzeju Istre

"Sve je samo reklama. Segmenti iz povijesti reklame u Vojvodini do 1941. godine" naziv je izložbe koja je večeras otvorena u Povijesnom i pomorskom muzeju Istre, a koju su upriličili Muzej Vojvodine iz Novog Sada i Gradski muzej Subotica.

Ravnatelj Povijesnog i pomorskog muzeja Istre Gracijano Kešac naglasio je vrlo dobru suradnju s tim muzejima te veliku čast što je ta značajna izložba upriličena i u Puli.

- Istra i Vojvodina vrlo su slične, multikulturalne, pa zato mislim da će pulska publika znati uživati u izložbi, koja je rezultat zajedničkog rada dva muzeja iz Vojvodine i na kojoj se dugo radilo, kazala je Agneš Ozer, ravnateljica Muzeja Vojvodine.

Direktor Gradskog muzeja Subotica Ištvan Hulo naglasio je važnost brojnih detalja koji čine izložbu, koja je vrlo važna za shvaćanje određenog razdoblja.

- Naišli smo na ogroman materijal, i onda smo ga trebali selektirati da bi bio prezentiran na zanimljiv način. Našli smo metalne ploče koje su se nalazile iznad dućana, kalendare, štampe, grafičke identitete, ambalaže, a u Puli je izložba u malo smanjenom obimu zbog prostornih mogućnosti, kazao je Mirko Grlica, autor izložbe uz Ljubicu Otić i Veselinku Marković,.

Autorice izložbe Ljubica Otić i Veselinka Marković govorile su o univerzalnosti nekih proizvoda i reklama, poput Dr. Oetkera, te o višejezičnim reklamama - njemačkim, mađarskim i srpskim, a ponekad i francuskim ili slovačkim.

Reklame su uvijek, vele autori izložbe, odražavale ozračje, ukus i stil jedne epohe.

Pomoć u postavljanju ove izložbe te u tehničkoj izvedbi pružio je i Muzej Slavonije iz Osijeka. (Napisala i snimila Vanesa BEGIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter