Ne svida vam se novi izgled behemota društvenih medija? Pripremite se - to je tek pocetak. Lider društvenih mreža se mijenja, i to radikalno. Evo kratkog pregleda najvažnijih izmjena u izgledu i funkcionalnostima Facebooka, prema siteu SocialBeat.
Profil postaje Timeline (iliti vremenski slijed)
Zaboravite na stupac sa statusima. Naslovnica vašeg korisnickog profila uskoro ce postati više vizualna i nuditi brzi uvid u osobnu povijest. Barem onako kako ju Facebook vidi. Na vrhu je velika, horizontalna fotografija (koju nazivaju cover), a koju se može birati po volji. Poznata 'Face' fotografija preklapa se s njom na lijevoj strani, a sve osobne informacije o vama (mjesto boravka, zaposlenje, bracni status i slicno) nalaze se ispod. Postovima, fotografijama i drugim sadržajima može biti prilagodena velicina, a mogu biti i skriveni od pogleda javnosti, uz pomoc postavki privatnosti. Stariji sadržaj rjede se prikazujete što više idete prema dnu stanice. Timeline sadržaj slaže automatski, koristeci algoritme. No, možete popuniti praznine kad god vam se svidi.
Lajkanje (i druge aktivnosti) se sele u Ticker
Facebook je uklonio automatske obavijesti razlicitih aplikacija i aktivnosti te ih smjestio u odvojeni prostor na desnoj strani - Ticker - koji u realnom vremenu prikazuje aktivnosti svih ljudi cije profile pratite. Na istom mjestu prikazivat ce se i vaše aktivnosti, kao i promjene na korisnickom profilu.
Open Graph: Ne napuštajte Facebook (nikad ikad)
Open Graph je dodatak koji vam omogucuje da lakše pratite što je popularno medu ljudima koji su vam prijatelji na Facebooku. Jednom kad otkrijete nešto vrijedno istraživanja, necete morati otici s Facebooka kako bi to iskusili. Primjerice, poželi li netko pogledati novu epizodu neke serije na Netflixu, moci ce to napraviti u okvirima same društvene mreže.
Glazba, TV i filmovi postaju dio Facebooka
Iako nije ponudio vlastiti glazbeni servis, o cemu se nagadalo, Facebook nije ni otišao daleko od toga. A nije se ni ogranicio samo na glazbu. Open Graph omogucuje servisima koji nisu dio Facebooka stvaranje aplikacija koje ce se povezati s News Feedom. Tako, primjerice, Netflix može napraviti aplikaciju pomocu koje ce njegovi korisnici gledati filmove i serije u sklopu Facebooka. Isto vrijedi i za glazbu. Hoce li to, kada i kako raditi kod nas, s obzirom na (ne)dostupnost inozemnih servisa sa sadržajem te vrste? Vidjet cemo.
Informativni sadržaj na zahtjev
Ako vecina korisnika Facebooka nece potražiti vijesti i informacije izvan društvene mreže, mediji ce im ih donijeti. Mark Zuckerberg najavio je partnerstvo s tucet medijskih kuca koje ce napraviti aplikacije za isporuku svog sadržaja. Opet putem Open Grapha, naravno. Wall Street Journal je svoju vec napravio. Kad se korisnici požele vijesti u svom News Feedu, bit ce upuceni na "Canvas Page".
Lifestyle Apps: Aplikacije nove generacije
Rijec je o aplikacijama koje korisnicima omogucuju razmjenu informacija o svojim razlicitim aktivnostima, poput vježbanja, kuhanja, gledanja serija na TV-u, kupovini odjece i slicno. I one ce se moci povezivati s vanjskim servisima putem Open Grapha. Facebook je vec ušao u partnerstvo s nekoliko kompanija, medu kojima su Nike, Airbnb, StubHub i Foodspotting.
Social Games: Arkadna igraonica za nove generacije
Mnogi od nas su '80-tih godina prošlog stoljeca vrijeme provodili družeci se (i nemilo trošeci kovanice) uz igre poput Pacmana u luna-parkovima i igraonicama. Servis Social Games zamišljen je kao virtualna inacica takvog mjesta i iskustva. Igraju li vaša dva prijatelja neku Zynginu igru, moci cete pratiti njihov napredak u Tickeru. Kliknete li na obavijest u Tickeru, pojavit ce se pop-up prozor i prikazati vam kako napreduje igra. Kliknete li na sam prozor, moci cete pratiti tijek igre u realnom vremenu.