Francesco Schettino, kapetan kruzera Costa Concordia, koji se 13. siječnja prošle godine nasukao na hridi ispred otoka Giglio, spori se s tvrtkom Costa Crociere zbog toga što je dobio otkaz. Spor se vodi na sudu u gradu Torre Annunziata nedaleko od Napulja.
Danas je predsjednik suda tijekom saslušanja pitao Schettina bi li i danas bio kapetan na kruzeru, na što je on potvrdno odgovorio. Schettinovi odvjetnici pokušavaju osporiti otkaz prilažući dokazne materijale prema kojima uloga kapetan u incidentu postaje sporedna. Naime, njegovi odvjetnici tvrde da je Schettino točno utvrdio rutu prema kojoj je brod trebao ploviti pokraj otoka Giglio.
Približavanje otoku kao i lukama tijekom plovidbe navika je gotovo svih kapetana, tu nema ničega spornog, odnosno Schettino je postupio po uvriježenim običajima. Kapetan je, nakon što je utvrdio rutu, napustio vođenje broda, a kad se vratio na komandni most, nitko ga nije obavijestio da je brod skrenuo s kursa i da je sudar s hridima bio neizbježan.
Odvjetnik Rosario D' Orazio tvrdi da je Schettino pravilno postupio prema zakonu koji nalaže kapetanu da u prvom redu pokuša spasiti brod što je on i učinio s time što je brod vratio na pličinu uz hrid i time izbjegao potonuće te još veću tragediju. Što se tiče napuštanja broda, odvjetnici tvrde da raspolažu svjedočenjima putnika i člana posade koji potvrđuju da je Schettino zadnji napustio brod na strani na kojoj se tada nalazio. "Uostalom, neka se javi onaj koji bi izdržao ostati na brodu s inklinacijom od devedeset stupnjeva" dodao je D' Orazio. (E. VELAN)