Suđenje u Grossetu komandantu kruzera Costa Concordia koji se 13. siječnja 2012. nasukao na hridima ispred otoka Giglio, Francescu Schettinu nastavljeno je jučer u kazališnoj dvorani sa saslušanjem novih svjedoka optužbe. Mladi oficir, koji je na brodu bio na praksi, Salvatore Ursino naveo je niz pojedinosti koje još više otežavaju već ionako tešku poziciju komandanta Schettina.
Povećanje brzine
Mladić koji se te noći nalazio na komandnom mostu pored Schettina sucima je izjavio da je komandant pet minuta prije udesa naredio povećanje brzine s petnaest na šesnaest čvorova. Prije samog sudara Ursino je ispričao sucima da se ispružio na prozoru broda i da je primijetio hridi na svega dvadesetak metara od krme velebnog kruzera. O tome je obavijestio kapetana koji je u trenutku kada je shvatio bezizlaznu situaciju kriknuo: “ Udarili smo hrid? Bože što smo učinili!”.
Ursino je ispričao da je točno da indonezijski kormilar dva puta krivo protumačio naređenja kapetana ali da Schettino nije ništa poduzeo kako bi stvar ispravio.
Te večeri na komandnom mostu nalazilo se i nekoliko članova posade kojima tamo nije bilo mjesto. Bili su to svi djelatnici salona i kuhinje koji su se popeli na komandni most kako bi promatrali s tog eksluzivnog mjesta tijek pozdrava otoku Giglio.
Kapetan je naredio povećanje brzine i skretanje kormila u desno kako bi izbjegao sudar sa obalom otoka no, očito je bilo prekasno, dok je pramac nekako i prošao, krma je neminovno udarila u hridi. Mladi oficir Ursino bio je sa kapetanom Schettinom i u trenutku kada je Schettino na čamcu za spašavanje napustio brod pa njegovo svjedočenje dodatno otežava položaj kapetana koji je optužen i zbog napuštanja broda dok su putnici i članovi posade pokušavali spasiti živote.
"Van sebe je, izgubio je glavu i kontrolu, ne zna što čini" govorio je Ursino svojim kolegama te noći kada je Schettino pristao na obalu. (Elio VELAN)
ČITAJTE VIŠE U DANAŠNJEM TISKANOM IZDANJU