"Vjerovali ili ne, nerijetko imamo krađe ovih starijih automobila iz jednostavnog razloga što je lopovima mrsko ići na trolejbus pa im je lakše ukrasti auto", kazao je sarajevskom Oslobođenju Milan Božić, šef odjela za imovinske delikte ministarstva unutarnjih poslova Sarajevske županije.
Kradljivci automobila jednostavno obiju vozilo, odvezu se kamo su naumili i onda ga ostave pokraj ceste gdje ga potom policija slučajno pronađe.
No ovakvi bizarni slučajevi tek su vrh ledenog brijega priče koja govori kako je u 2012. godini u Sarajevu ukradeno 41 posto automobila više nego godinu dana ranije.
Rječ je o 729 vozila, a zanimljivo je kako su među njima bila čak 229 automobila tipa golf II čija je proizvodnja prestala još početkom 90-ih godina prošlog stoljeća.
Lopovima su bili zanimljivi čak i golfovi I, koji su proizvođeni još 70-ih godina i u današnje vrijeme više pripadaju muzejima nego što im je mjesto na prometnicama, no i njih je ukradeno čak deset.
Policiji nije bilo teško otkriti zašto su ovakva vozila najčešćameta kradljivaca.
"Ovi automobili su se davno prestali proizvoditi tako da je veoma teško naći rezervne dijelove, pa je prodaja polovnih dijelova golfova II postala veoma unosan posao", kazao je Božić.
Statistika bilježi da se lopovima sviđaju i golfovi V, kojih je ukradeno 82, te passati bez kojih su ostala 54 vlasnika, a slijede škode tipa octavia te vozila marke BMW.
Razloge pojačane krađe vozila u policiji objašnjavaju na jednostavan način. U 2011. godini provedene su opsežne akcije uhićenja oko 100 pripadnika organiziranih skupina kradljivaca i preprodavača automobila i dijelova, no značajan broj uhićen sklopio je sporazume o priznanju krivnje s državnim odvjetništvima te su odmah potom puštebi iz pritvora i nastavili su sa starim poslom.
Prošlog je tjedna provedena jopš jedna akcija u kojoj je uhićeno pet osoba - po dvojica Srba iz Istočnog sarjeva i Bošnjaka iz Sarajeva te jedan Hrvat iz Gruda.
Dokaz je to da među lopovima nema etničkih nesporazuma, a povezuje ih dobra zarada i dobro organizirani posao, pa tako bolji automobili ukradeni u BiH završe na tržištima drugih susjednih država, ali i u Rusiji. (Hina)