Samoocitavanje struje tek uz ugovor

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Nakon što je Elektroistra na svom distributivnom podrucju, koje ima 145 tisuca potrošaca, pocela urednije slati opomene pred iskljucenje elektricne energije, mnogi su gradani reagirali zbog, kako su rekli, neopravdanih opomena i kasnije iskapcanja iz mreže.

Oni navode da svaki mjesec sami ocitavaju stanje i placaju putem interneta ili call centra, a ne prema dostavljenim racunima koje izracunava HEP. Unatoc tome što su, dakle, platili svu struju koju su stvarno potrošili, dobili su opomene. Oni koji su je ignorirali u konacnici su bili iskljuceni, dok su drugi odlaskom u Elektroistru riješili nedoumice. O cemu se tu zapravo radi, upitali smo nadležne u pulskoj Elektroistri.

- Svako samostalno ocitavanje brojila i javljanje stanja, odnosno samostalna izrada obracuna putem call centra i interneta, ne poništava akontaciju niti se ti podaci uzimaju previše ozbiljno, rekao nam je uvodno Maurizo Biasiol, rukovoditelj Službe za opskrbu u Elektroistri.

Pojašnjava da se, primjerice, na call centar može javiti dijete ili se bilo kakvi podaci mogu poslati putem interneta pa se stoga svi takvi podaci uzimaju s rezervom. Iako se radi o neprovjerenim podacima i stanju koje se uzima s rezervom, sve što bude dojavljeno ipak ostaje zabilježeno i pohranjeno.

Ukoliko na taj nacin dobiju podatke, a istovremeno njihov djelatnik prode i ocita brojilo, uvijek se njihovi podaci uzimaju kao mjerodavni, a ne ono što im potrošaci sami dojave. Ukoliko je ocitavanje ispravno, tada su i razlike u stanju minimalne i potrošaci u pravilu nemaju primjedbi na takve obracune.

- I nama se javljaju potrošaci s primjedbama da oni ne žele kreditirati Elektroistru i placati po ispostavljenim racunima s akontacijama, vec žele platiti samo stvarna dugovanja. U redu, mi to prihvacamo, ali i dalje pratimo akontacije, jer ukoliko je akontacija 500 kuna, a potrošac prijavi i plati samo 300, mi ne znamo je li to ucinio jer je stvarna potrošnja bila tolika, zato što nije imao više novca za platiti ili nije želio, kaže nadalje Biasiol.

Pa ipak, samoocitavanje stanja je ipak moguca opcija. Svi oni potrošaci koji žele placati elektricnu energiju po stvarnoj potrošnji moraju s Elektroistrom sklopiti ugovor o samoocitavanju. (S. ZRINIC TERLEVIC)

OVO JE SKRACENA VERZIJA TEKSTA. VIŠE PROCITAJTE U DANAŠNJEM TISKANOM IZDANJU.


Podijeli: Facebook Twiter