Vrijeme se mijenja, dani su sve hladniji i preporuceno je automobile odvesti na pregled kako bi punom snagom svladali predstojece kliske dane. Kako smo vec ušli u jesensko razdoblje, gotovo sve autokuce prepoznale su priliku da bi svojim potencijalnim kupcima i dobro znanim korisnicima ponudili akcijske cijene zimske opreme.
Podsjecamo, ispod 7 stupnjeva Celzijevih u ljetne gume više se ne možete pouzdati, jer više ne prijanjaju dobro uz podlogu, zbog cega se produžuje zaustavni put automobila. Katalozi zimskih ponuda dostupni su kod vecine koncesinara vozila. Ponuda je bogata, a krece se od preventivnog zimskog pregleda vozila, širokog izbora zimskih guma pa do dodatne opreme koja olakšava snježne dane. Dakako, tu su i savjeti kako se što bolje pripremiti za zimske dane.
Neki od njih napominju da bi trebali otresti blato ili snijeg s cipela prije nego što udemo u vozilo, jer ce to smanjiti zamagljivanje prozora iznutra, dok drugi porucuju da je u vrijeme mraza pametno namazati gumene brtve na vratima vazelinom ili glicerinom da se ne bi lijepile za vrata, te posebnim uljem podmazati brave na vratima i bravu spremnika goriva. Ususret zimskim danima automobil bi bilo dobro opremiti strugalicom za led, cetkom za snijeg, rukavicama, odledivacem brave, sprejem za odledivanje stakla, lancima za snijeg i dekom.
Mnogi još uvijek odmahuju rukom na spomen kupnje zimskih guma, što zbog uvjerenja da one zapravo nisu toliko potrebne što zbog viših cijena, odnosno novih troškova na ionako napaceni novcanik. Visina troškova ne bi trebala biti prioritet u trenucima kada, u ovom slucaju, oprema može spasiti život. Osnovno svojstvo zimskih guma je mnogo bolje ponašanje u uvjetima niskih temperatura, a tek potom na snijegu i ledu.
Zimske su gume izradene od mekše mješavine gume koje mnogo bolje prianjaju uz kolnik na niskim temperaturama. Koliko, najbolje ilustrira podatak o zaustavnom putu. Na nula stupnjeva Celzijevih s ljetnim gumama zaustavni se put pri 60 kilometara na sat produžava za tri metra, pri -10 za sedam metara, a pri -20 za 12 metara.
Ako je kolnik zasnježen, pri brzini od 50 kilometara na sat zaustavni put s ljetnim gumama dug je 43, a sa zimskim 35 metara. Zaustavni put ljetne gume na ledu pri brzini od samo 30 kilometara iznosi 68, dok je zimskima potrebno 57 metara. Unatoc suvremenoj opremi, led je jedini problem koji još uvijek autoindustriji zadaje glavobolje, jer na ledu ne pomažu ni najbolje gume ni najsofisticiraniji uredaji poput ABS-a, ESP-a i slicnih.
Preporucuje se opremanje sva cetiri kotaca jer u slucaju korištenja samo dvije zimske gume osigurava se samo mobilnost, dok kontrola i sigurnost nisu optimalne. Instaliranje pneumatika samo na prednjoj strani vozila može dovesti do manjka ravnoteže, što povecava rizik klizanja i zanošenja vozila.
Najbolji je nacin korištenja zimskih guma njihova montaža na celicne naplatke i zamjena svih cetiriju kotaca. Postavljanjem samo dvije zimske gume ne samo da necete zadovoljiti zakone pojedinih zemalja o zimskoj opremi nego se dovodite u opasnost jer automobil se ponaša poput jegulje u ruci. Dok jedan par kotaca drži cestu, drugi nehajno plovi po njoj. Celicni su kotaci zahvalniji jer su, prije svega, jeftiniji, te manje osjetljivi na udarce u rupe ili rubnike ceste, koji su normalna zimska pojava.
Uvijek kupujte gume dimenzija koje je propisao proizvodac, a pri kupnji pripazite na starost gume jer nakon pet godina, osobito ako je bila loše uskladištena, guma znatno gubi na svojstvima. Na svaku je gumu utisnut datum proizvodnje u obliku cetveroznamenkastog broja, pa tako brojka 1809 oznacava osamnaesti tjedan 2009. godine. Investicija ovisi o velicini gume i njezinom brzinskom indeksu, no ma koliko se cinila velikom, uvijek je višestruko manja od štete koju mogu prouzrociti ljetne gume u samo jednom sudaru.
Statistika je takoder na strani zimskih guma jer rizik od nezgode zimi je cak šesterostruko veci nego ljeti. Razmislite, jer pametni se uce na tudim, a oni drugi na svojim pogreškama.