Samo konzervatori protiv probijanja puta uz Malo rimsko kazalište

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Nova organizacija prometa i parkiranja na Kaštelu, tocnije u Ulici Castropola i usponima na Kaštel i Svetog Stjepana, odnosno Trg Portarate 2, pri cemu se uklanjaju dosadašnje rampe na ulazu u Castropolu, izazvala je podosta polemika u javnosti.

Uvodenje parkiranja na kolniku Castropole i neasfaltiranim površinama, gdje to širina prometnice dozvoljava i iskljucivo na oznacenim mjestima, te zabrana parkiranja na svim ostalim mjestima na Kaštelu docekano je na razlicite nacine.

Dosad je 630 identifikacijskih kartica, i mnogi koji su se "šlepali" iza vozila s pravom prolaznosti, okupiralo Kaštel do iznemoglosti. Toliko da cak niti interventna vozila nisu mogla prolaziti, a o problemima stanara ne treba ni govoriti.

O ponovnom proboju na Giardine nema govora

U Gradu vjeruju da ce sada, kada se parkiranje naplacuje, mnogi odustati od guranja u Castropolu te ce stanari, koji imaju mogucnost kupnje povlaštene karte (mjesecna 50, godišnja 400 kuna) uspjeti pronaci mjesto do svojih stanova. U gradskoj upravi tvrde da je upravo zbog stanara i donesena nova organizacija prometa na Kaštelu. Doduše, tek ce se vidjeti što ce se dogoditi ukoliko turisti pohrle i na ta parkirna mjesta.

Medutim, najveci problem Castropole i dalje ostaje dvosmjerno prometovanje, što je nužnost koja traje još iz vremena zatvaranja izlaza na Giardine 1995. godine kada se uredivala Portarata. Stoga mnogi zazivaju ponovno probijanje i izlazak Castropole na Giardine, što je do zatvaranja omogucavalo savršen jednosmjeran promet starogradskom jezgrom. Stanari tvrde da je to najbolje rješenje koje je, ocito valjalo svim sistemima, osim tog posljednjeg. Medutim, za sada se takvom rješenju ne moraju niti nadati.

- Kada je radena Portarata, napravljeno je što je napravljeno. Smatram da je zatvaranje Castropole bez osiguravanja alternativnog izlaza iz te ulice mrlja tadašnje gradske vlasti. Medutim, tražiti da se ponovno otvori proboj na Giardine nije dobro jer se vec duže vrijeme razmatra i druga opcija, a to je zatvaranje Giardina za promet.

Kada bi se iznova realizirao proboj iz Castropole, poremetila bi se prije svega pješacka zona i sigurnost pješaka na potezu Korzo - Portarata te zauvijek prolongirala ideja zatvaranja Giardina za promet, pojašnjava procelnik Damir Prhat.



Kaštel je zašticeno kulturno dobro

U gradskoj upravi i dalje smatraju da je jedino rješenje i najbolje za starogradsku jezgru, ono idejno radeno krajem 2009. godine, o pretvaranju Castropole u kružnu prometnicu s ulazom kod Sveucilišne knjižnice, probojem izmedu Arheološkog muzeja i Malog rimskog kazališta te izlaskom ispod pizzerije Jupiter.

No, u veljaci 2010. konzervatori su negativno odgovorili na zamisao da se konacno prometno uredi ulica koja vodi do Hrvatskog zavoda za mirovinsko i zdravstveno osiguranje te dva djecja vrtica, jedne srednjoškolske ustanove i Sveucilišne knjižnice.

Razlog je, ugrubo, što bi prolazila kroz podrucje Malog rimskog kazališta, jer je Kaštel zašticeno kulturno dobro te što, kako stoji u negativnom mišljenju koje potpisuje bivša procelnica pulskog Konzervatorskog odjela, planirana prometnica nije iskljucivo u službi muzejskog kompleksa, vec je zamišljena u svrhu regulacije prometa Castropolom. Konzervatori, medutim, ne žele obicnu, vec prometnicu iskljucivo u službi sustava muzeja.

Nema sumnje da je Malo rimsko kazalište i kompletan arheološki kompleks od iznimne važnosti pa su upitne i vibracije prilikom gradnje kao i sam promet. Ipak, u gradskoj upravi smatraju da bi prometnicom taj dio još više dobio na važnosti, postao posjeceniji, a pritom bi se riješio prometni problem Kaštela.

Cijeli projekt Castropole predstavljen je zapravo prije dvije godine, kada smo zatražili probijanje ulice kod Sveucilišne knjižnice i izlaz kod pizzerije Jupiter. Na taj smo prijedlog dobili negativno ocitovanje konzervatora, a posljedicno nam je odbijena i lokacijska dozvola.

Medutim, i dalje smatramo da je to idealno rješenje za promet u toj ulici i za cjelokupni dio starogradske jezgre jer bismo na taj nacin riješili problem jednosmjernim prometom u toj ulici, koja bi ponovno imala izlaz i ne bi više bila dvosmjerna i zakrcena, pojašnjava procelnik.

VIŠE U TISKANOM IZDANJU OD CETVRTKA.


Podijeli: Facebook Twiter