Da bi sprijecio da ljudi bez opravdane potrebe zovu broj 112 i pritom ne snose nikakve posljedice, ravnatelj Državne uprave za zaštitu i spašavanje Damir Trut donio je naputak kojim propisuje što sve treba uciniti u slucaju lažnih poziva na spomenuti broj za hitne slucajeve.
Prema tom naputku, ako netko uporno zove 112 lažno dojavljujuci nepostojeci hitni slucaj ili prijetnju, odnosno ako uporno nastavlja zvati taj broj, a da se pritom nije dogodilo nešto što ugrožava živote ljudi, njihovo zdravlje, imovinu ili okoliš, smatrat ce se da je zloupotrijebio poziv.
U tom slucaju, operater koji se javlja na telefon mora zabilježiti broj pozivatelja, datum i vrijeme poziva, njegovo trajanje i tonski zapis.
Potom županijski centar 112 od Državnog centra mora zatražiti iskljucenje pretplatnika iz komunikacijske mreže. Davatelj komunikacijskih usluga dužan je taj zahtjev provesti najkasnije u roku od osam sati od trenutka kad ga je primio.
Naputak definira da se radi o iskljucenju «pri kojemu se pretplatniku ili korisniku usluga onemogucuje odlazni poziv prema broju 112».
Lanjskim je Pravilnikom o jedinstvenom europskom broju za hitne službe, pak, propisano da iskljucenje traje sedam dana, a ako pretplatnik prekršaj ponovi, bit ce iskljucen na još 30 dana.
U slucaju treceg prekršaja, «operator ce njegovu pretplatnicku ili korisnicku terminalnu opremu trajno iskljuciti iz elektronicke komunikacijske mreže te raskinuti pretplatnicki odnos, u skladu s opcim uvjetima poslovanja».