Ni 2013. godina, kada su u pitanju putovanja Nijemaca, ne bi trebala biti drugačija od prethodne, rekordne godine kada su njemački organizatori putovanja zaradili od paket-aranžmana čak 5.5 posto više nego 2011. godine, odnosno 24,4 milijarde eura. Ujedno, lanjske godine Nijemci su na svoja putovanja izdvojili čak 64 milijarde eura što je porast za 2,2 milijardi eura čime se konačno premašila 2008. godina nakon koje se i u turizmu počela osjećati ekonomska kriza.
Ove godine zarada bi njemačkih organizatora putovanja trebala biti još i veća, i to za tri do četiri posto, a, sudeći prema raznim istraživanjima koja su provedena za ovaj sajam, Nijemci će i više trošiti.
Iako se prvog dana sajma još nije moglo saznati koje su ovogodišnje hit destinacije za Nijemce, jasno je da će im među omiljenim odredištima ostati Hrvatska koja je lani zabilježila porast broja noćenja iz ove države za skoro 12 posto te su je sami njemački turopoeratori proglasili svojevrsnom turističkom zvijezdom u usponu. Doduše, nitko ne očekuje da će, kao prošle godine, biti postignut fenomenalan porast broja putovanja iz Njemačke. Sadašnje stanju u bukingu je više-manje jednako kao i lani.
- Nije moguće imati dvoznamenkasti rast svake godine. To je senzacionalan rast. Nakon što izgradimo nove kapacitete u okviru onih brojki koje su navedene u strategiji razvoja hrvatskog turizma, počnemo ozbiljno raditi promjene u destinacijskom menadžmentu, definiramo i kreiramo nove motive dolaska, ne samo u glavnoj turističkoj sezoni, nemamo osnove za preveliki rast. Osobno bih imajući u vidu brojke koje smo realizirali 2012. godine, bio zadovoljan da ih ponovimo, kazao je resorni ministar Veljko Ostojić.
Jednako smatra i direktorica Hrvatske turističke zajednice Meri Matešić koja bi bila zadovoljna da sve regije, pa tako i Istra, ostanu što se Njemačke tiče na istim brojkama kao i lani.
- Hrvatska se ove godine predstavlja kao destinacija za cjelogodišnji odmor. Svi znamo da su nam njemački gosti najbrojniji i želimo im vratiti to povjerenje kontinuiranim podizanjem kvalitete usluge i sadržaja te pokušati im dočarati da je Hrvatska dostupna 365 dana godišnje. Stanje bukinga je stabilno, povećan je broj naleta na hrvatske aerodrome, a Hrvatska se nalazi i u većem broju programa njemačkih turooperatora. Stoga se nadamo da najmanje možemo očekivati ponavljanje lanjskih rezultata, smatra Matesic koja je na konferenciji za novinare njemačkim medijima predstavila što Hrvatska nudi u pogledu vinskog turizma. Za tu je prigodu organizirano i kušanje hrvatskih vina među kojima su bili i Kozlovićeva malvazija te Armanov teran.
Uz Hrvatsku, koja doduše nije posebno predstavljana na sajmu kroz prizmu skorašnjeg ulaska u Europsku Uniju, najave su s ITB-a da će Nijemci ponovno više putovati za Grčku i Egipat koje se u kontekstu bukinga za sezonu 2013. među njemačkim turoperatorima spominju kao veliki povratnici. (Barbara BAN)