Saint Kotar pružit će pravu horor avanturu ljubiteljima igara

Igrica vodi u seriju jezivih ubojstava
Igrica vodi u seriju jezivih ubojstava

Bude li sve teklo prema planu, iduće godine na svjetskom tržištu trebala bi se pojaviti video igra Saint Kotar, djelo kreativnog studija Tanais Games sa sjedištem u Puli. Riječ je o 2D point and click avanturi s pričom koja pripada žanru psihološkog horora. Ono što budi znatiželju jest činjenica da se radnja igre odvija u Gorskom Kotaru.

Iz Pule u Gorski Kotar

Saint Kotar je imaginarni rudarski gradić, čija je sadašnjost samo sjena nekoć uspješnog rudarskog mjesta. Izoliran od ostatka svijeta i zapušten, obavijen je mračnim i bizarnim tajnama čija prisutnost opsjeda stanovnike mjesta. Krajem listopada 2006. godine ondje će se održati izložba rijetkih srednjovjekovnih umjetnina, no to će predstavljati tek uvod u seriju jezivih ubojstava navodno vezanih uz štovatelje đavla i vračanje. Protagonisti igre bit će sveučilišni profesor Benedek Dohnany, kustos Nikolay Kalyakin te novinarka Viktoria Kalyakin. Igra se razvija za PC platformu, odnosno za operativne sustave Windows, Mac i Linux. No, ono što je čini posebnom jest upravo činjenica da dolazi iz ruku pulskog studija Tanais Games, iza kojeg se krije mladi Puljanin Marko Tominić.

- Odmah na samom početku, prilikom kreiranja igre, čvrsto sam odlučio da će se radnja odvijati na području Hrvatske jer imamo prelijepu zemlju s mnoštvom različitih područja, što predstavlja dobru inspiraciju za različita kreativna djela i šteta je što, gledajući domaću industriju video igara, svi studiji radnje svojih igara smještaju negdje drugdje. Također, imajući u vidu žanr naracije psihološkog horora, Gorski Kotar svojom misterioznošću izgleda kao savršeno područje. naziv igre sam također namjerno smislio da bi asocirao na Hrvatsku i time bio jedan oblik promocije zemlje. Naravno, to povlači potrebu da igra bude uspješna, a s obzirom na rad koji ulažemo u njen razvoj, ne strahujem od neuspjeha, kaže Tominić.

Ovo će, ističe, biti psihološki horor, gdje je glavni cilj postići strah kod igrača na psihološkoj razini. Igra će biti na engleskom jeziku, kao bazičnom, ali je gotovo sigurno da će napraviti i lokalizaciju na njemački, talijanski, francuski i španjolski jezik, dok još razmišljaju o ubacivanju hrvatskog jezika.

Tominić ističe da je glavnu inspiraciju za ovu igru pronašao u radovima renomiranih modernih književnika kao što su H.P. Lovecraft i Edgar Allan Poe, dok su inspiracija mehanici igre klasici iz žanra poput serijala Monkey Island i Broken Sword. Igra bi svjetlo dana trebala ugledati 2017. godine, a dotad ovaj šesteročlani tim, koji dolazi iz svih krajeva Hrvatske, čeka mukotrpan, ali istovremeno i zabavan posao.

- Na žalost, industrija igrica u Hrvatskoj je još u povojima, a to se najviše očituje u nemogućnosti pronalaženja adekvatnih suradnika. Tražio sam na društvenim mrežama, oglašavao se, zamolio profesore i prijatelje s našeg pulskog fakulteta, ali jednostavno u Puli do sada nisam pronašao nikoga ozbiljnog i željnog raditi na razvoju igara, kaže Tominić i dodaje da je njegov cilj zadržati sjedište studija u Puli te ovdje imati temelje tima.

Popunjavanje pulskog tima

S obzirom na širokopojasni internet i napredak  tehnologije, stvaranje vlastite igre daleko je lakše nego unatrag deset i više godina. Prije svega, kaže Tominić, nije potreban izdavač da bi se igra mogla plasirati na tržište, već je danas situacija takva da je za razvoj igre dovoljno učiniti je dostupnom u digitalnom obliku na Steam ili sličnim internet servisima (dućanima) te je ona zatim odmah dostupna na globalnoj razini igračima cijelog svijeta. Pritom, naravno, veliku ulogu imaju marketing i promocija.

Za razvoj igre dvije godine

- Cijeli razvoj igre traje dugo, u prosjeku dvije godine, ali uživamo u tome i ne gledamo na to kao posao. Cilj je do kraja godine razviti jedan kratki demo igre koji će se moći igrati, a zatim njime pokušati privući potencijalne ulagače/igrače, putem crowfunding servisa Kickstarter da bi većim budžetom uspjeli igru završiti u kraćem roku, kaže Tominić. (Sandra ZRINIĆ TERLEVIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter