Prodaje tijekom vikenda nakon Dana zahvalnosti, što je tradicionalni početak predbožićne potrošnje u Sjedinjenim Državama, dosegle su nove rekorde i najavljuju dobru blagdansku sezonu u ozračju slabašnog gospodarskog oporavka.
Čelnici Nacionalne maloprodajne federacije (NRF) objavili su na konferenciji za novinare da je potrošnja tijekom vikenda nakon Thanksgivinga iznosila 59,1 milijardu dolara, ili gotovo 13 posto više nego prošle godine.
"To je fenomenalno", rekao je direktor NRF-a Matthew Shay. NRF je ranije predvidio da će uoči i tijekom blagdanske sezone prodaja u SAD-u biti 4,1 posto viša nego dosad.
Na tzv. crni petak, dan poslije Thanksgivinga i prvi dan blagdanske kupovne groznice u Americi, zabilježen je pad od 1,8 posto u prodaji u klasičnim prodavaonicama (ostvareni promet iznosio je 11,2 milijarde dolara), ali je zato taj minus nadoknađen i premašen na internetu, na kojem je prvi put prodaja nadmašila iznos od milijardu dolara.
Trgovine su se na "crni petak" obično otvarale u prijepodnevnim satima, ali iz godine u godinu radno vrijeme pomicalo se unaprijed pa se u zadnje vrijeme moglo kupovati odmah poslije ponoći, a ove su se godine prvi put trgovine otvorile već u četvrtak navečer.
Da će se taj trend nastaviti, pokazuje podatak NRF-a da su najbolje poslovali oni trgovci koji su najranije otvorili prodavaonice. (Hina)