Sabina Vidulin Orbanić: Entuzijazam je pokretač svega

Vidulin-Orbanić: Nadajmo se boljoj budućnosti (Milivoj MIJOŠEK)
Vidulin-Orbanić: Nadajmo se boljoj budućnosti (Milivoj MIJOŠEK)

Hrvatsko društvo glazbenih i plesnih pedagoga dodijelilo je nedavno godišnju nagradu doc. dr. sc. Sabini Vidulin-Orbanić s Odjela za glazbu pulskoga Sveučilišta Jurja Dobrile. Nagrada joj je uručena u Hrvatskom glazbenom zavodu na svečanom koncertu u povodu Dana Hrvatskog društva glazbenih i plesnih pedagoga. Vidulin-Orbanić priznata je glazbena pedagoginja, autorica i koautorica brojnih znanstvenih i stručnih radova te dviju knjiga iz područja glazbene pedagogije i metodike. Tom smo prigodom porazgovarali s njom o njezinom djelovanju i stvaralaštvu.

- Je li Vam ova nagrada dodijeljena za cjelokupno stvaralaštvo ili za neki određeni projekt?

- Iako je težište godišnje nagrade na ukupnim godišnjim aktivnostima i rezultatima pojedinca, svakako je važan i cjelokupan uvid u njegovo višegodišnje stvaralaštvo te rezultati koje je predloženi glazbeni pedagog ostvario tijekom karijere. Prošla je godina bila iznimno bogata: održala sam brojna predavanja u zemlji i inozemstvu, organizirala i realizirala Drugi međunarodni simpozij glazbenih pedagoga, ustanovila i organizirala Prvi forum studenata glazbene pedagogije, objavila nekoliko znanstvenih radova, knjigu u koautorstvu s dr. Ladom Duraković, poglavlja u međunarodnoj glazbeno-pedagoškoj publikaciji, bila sam urednica dviju monografija…

- Kakav bi trebao biti profesor glazbene kulture?

- Prije svega, učitelj treba biti stručnjak u svom poslu, spreman na suradnju, human, vrijedan, dobronamjeran. Treba biti moderator nastavnog procesa i suradnik u radu; stvoriti uvjete za napredovanje učenika i ostvarivanje njihovih glazbenih potencijala; otkriti glazbeno nadarene učenike, a onima koji to nisu omogućiti stjecanje osnovnih znanja o glazbenoj umjetnosti, uz puno glazbe, kroz slušanje i upoznavanje glazbenih djela i muziciranje.

- Kakva je perspektiva studenata koji završe Odjel za glazbu?

- Naši studenti bivaju osposobljeni za rad u nastavi, i to u osnovnoj i srednjoj školi, te za nastavu solfeggia u glazbenoj školi. Harmonikaši, s druge strane imaju perspektivu i kao učitelji i nastavnici harmonike te kao akademski glazbenici. Nadajmo se boljoj budućnosti, u kojoj će svaki naš student moći pokazati koliko vrijedi, zna i može, radeći posao za koji se školovao! (Razgovarala Vanesa BEGIĆ)

CIJELI RAZGOVOR ČITAJTE U TISKANOM IZDANJU.


Podijeli: Facebook Twiter