S ulaskom u EU pojeftinjuju neke namirnice?

Već su počele reklame o novim cijenama
Već su počele reklame o novim cijenama

Na hranu i piće mjesečno trošimo oko 32 posto ukupnog budžeta. U Europskoj uniji na troškove prehrane odlazi od 11 do 13  posto, ali se taj postotak u razvijenim zemljama spušta i na deset posto. Hoće li nakon ulaska Hrvatske u EU, kada se ukidaju određene carine koje na pojedine proizvode iznose i do 30 posto, hrana  pojeftiniti - to je pitanje koje ovih dana prolazi glavom svim kupcima. Ako je sudeći prema reklamama pojedinih trgovačkih centara neka će hrana doista pojeftiniti.

Iz Lidla poručuju kako su oni prvi trgovački centar koji snižava cijene zbog ulaska Hrvatske u Europsku uniju. Iz Konzuma također navode da za svu uvoznu robu iz EU carine više neće biti, što će utjecati i na korekciju cijena tih proizvoda. Navedeno će  povećati razinu konkurentnosti na maloprodajnom tržištu. I Dubravko Kušec iz Kauflanda veli kako će se ukinuti mnoge uvozne carine na razne proizvode i sirovine, a to će omogućiti hrvatskim građanima da u Kauflandu kupuju europske proizvode po znatno nižim cijenama.

No, Krešimir Sever, predsjednik Nezavisnih hrvatskih sindikata smatra da mjesta velikom entuzijazmu nema.

- Ako i dođe do nekih pojeftinjenja ona će, gledajući cjelokupne troškove prehrane i života, biti zanemarivi, veli nam Sever uz riječi kako na cijene hrane danas najvišu utječu čimbenici poput klimatskih prilika i poljoprivredne politike koji su često nepredvidivi.

Na naše pitanje kako onda pomoći građanima da prebrode ova teška vremena jasno veli kako to može učiniti samo Vlada i to tako da snizi veliki PDV na hranu. (Borka PETROVIĆ)

CIJELI TEKST PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU.


Podijeli: Facebook Twiter