S Raba do Splita za 45 minuta

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Rab će uskoro postati drugi otok u Hrvatskoj i treći grad u zemlji koji će imati hidroavionsku liniju i "aerodrom na moru", atraktivno pristanište na pontonu s kojeg će kretati letovi. Do kraja ljeta, naime, krenut će projekt avioprijevoznika European Coastline Airlines (ECA), kojem je cilj povezati hrvatske otoke, prvo međusobno i s gradovima na obali, a potom sa Zagrebom i na koncu inozemstvom.

Centar tvrtke je u Splitu, gdje se u akvatoriju kod zračne luke Resnik upravo dovršava prvi ponton i od kuda bi, ako sve bude prema planu, 21. kolovoza trebao krenuti prvi let za Jelsu na Hvaru. Malo iza toga krenut će linija Split-Rab, a kako se projekt bude razvijao, Rab bi trebao biti povezan avionom i s Pulom, Zadrom, Zagrebom, Anconom...

Rab drugi

- Sve je spremno. Sustav rezervacije ulaznica kreće za oko tjedan dana na našim internetskim stranicama, prvo za liniju Split-Jelsa a potom i za ostale. Rab će biti druga destinacija, voljeli bismo da možemo odmah sve povezati, ali ostali će dolaziti na red kako budemo dobivali sve potrebne dozvole u pojedinim gradovima. U Rabu se trenutačno gradi ponton i kada bude aktivan, kreću prvi letovi, kaže Marija Vuletić iz marketinga i prodaje European Coastline Airlinesa.

Najbolja vijest za Rabljane i pogotovo njihove goste jest da će, prema najavama, karte imati pristupačne cijene. Put hidroavionom od Splita do Jelse u jednom smjeru koštat će 199 kuna, odnosno 99 u promotivnom razdoblju nakon otvaranja linije. Cijena leta Split-Rab još nije poznata, no trebala bi se kretati oko 50 eura u jednom smjeru, što praktički znači da će jednoj osobi biti jeftinije od Raba do Splita ići avionom, nego automobilom.

Naravno, bit će i mnogo brže, do Jelse će se putovati desetak, a do Raba oko 45 minuta. Ako se uzme u obzir da je Zagreb zračnom linijom udaljen od Raba podjednako kao i Split, kada krenu letovi prema Zagrebu, Rabljani će moći biti u metropoli za manje od sat vremena po cijeni od nekoliko stotina kuna.  

Za Jelsu će u početku kretati četiri leta dnevno, a za Rab jedan, ali će se s vremenom, najavljuju, taj broj povećavati. Za linijske letove (a predviđeni su i panoramski) koristit će se hidroavion Twin Otter, koji je jučer stigao na Resnik nakon održavanja u Švicarskoj. Taj avion ima 19 sjedala za putnike i, kako se ističe u promotivnom materijalu, motor pogodan za rad u svim uvjetima i klimama. Otočanima je zanimljiva tvrdnja iz European Coastline Airlinesa da ti avioni mogu letjeti i po lošem vremenu, čak i u uvjetima kada trajekti nisu u mogućnosti ploviti.

Radna mjesta

- Za Rabljane i sve druge gradove gdje dođu naše linije značajan je i podatak da ćemo otvoriti desetak novih radnih mjesta. Tu spadaju djelatnici u prodaji karata, konobari i djelatnici koji će raditi na prihvatu zrakoplova. Trenutačno naša kompanija zapošljava 45 ljudi i 95 posto su Hrvati, jedino su piloti stranci i to iz razloga što nitko od ovdašnjih pilota nema dovoljan broj sati leta na toj vrsti zrakoplova. Mi smo privatna tvrtka i nemamo poticaje od države, ali ćemo svejedno nastojati, kada se projekt razvije, uvesti popuste za lokalno stanovništvo, dodaje Marija Vuletić.

Ako se netko pita čemu konobari u tvrtki avioprijevozniku, odgovor može pronaći u pontonskim pristaništima koja će se graditi za svaku destinaciju. Ideja je da putnici let čekaju u kafiću ili lounge baru uz specijalitete sredozemne kuhinje, kavu ili koktel. Na let će se moći ponijeti 15 kilograma prtljage bez dodatnog plaćanja, sve usluge bit će prilagođene osobama s invaliditetom, a kako tvrde iz ECA-a, hidroavioni su pogodni i za ljude kojima smeta buka jer su tiši od brodova ili trajekata. Predviđeno je da se pristaništa, ako netko želi, koriste i za vjenčanja, rođendane i druge proslave. Rapski ponton gradi se u luci, s vanjske strane lukobrana u smjeru hotela Padova. (Ivor BALEN)


Podijeli: Facebook Twiter