S Francuzima se dogovaraju koncesijske obaveze

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

U tijeku su razgovori predstavnika Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture i francuskog konzorcija Zagreb Airport International Company (ZAIC) o ugovornim obvezama vezanim uz koncesiju za Zračnu luku Zagreb i nije sigurno da će oni biti okončani danas, doznaje se iz Ministarstva.

Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić ovih je dana u jednoj od svojih izjava današnji dan označio kao zadnji rok za usuglašavanja svih točaka ugovornih obveza oko Zračne luke Zagreb te najavio da će biti raspisan novi novi natječaj za koncesiju na bude li dogovor postignut najkasnije danas. Razgovori traju od ponedjeljka i nastavljaju se i danas, međutim današnji dan ipak nije "dan D", kažu u Ministarstvu.

Kako se doznaje, najvažniji problem koji još treba riješiti su pojedinosti ZAIC-ova aranžmana s bankama. U Ministarstvu ocjenjuju da se ne događa ništa dramatično, a ministrovu izjavu stavljaju u kontekst njegovih očekivanja da će razgovori završiti najkasnije danas.

Prije nekoliko dana predsjednik zagrebačke Gradske skupštine Darinko Kosor javno je upozorio ZAIC i Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture da nije ostvareno ništa od obaveza iz Ugovora o koncesiji za izgradnju i upravljanje Zračnom lukom Zagreb koji su prije više od godinu dana potpisali Vlada i taj konzorcij.

Ugovor o koncesiji za izgradnju i upravljanje Zračnom lukom Zagreb potpisan je 11. travnja prošle godine. Njime je ZAIC dobio 30-godišnju koncesiju za izgradnju novog putničkog terminala na zagrebačkom aerodromu i upravljanje postojećim i novoizgrađenim terminalom te pripadajućom infrastrukturom. No, koncesionar još nije zatvorio financijsku konstrukciju, što je glavni preduvjet za preuzimanje aerodroma i početka radova.

Prema koncesijskom ugovoru, ZAIC bi u prvoj fazi trebao uložiti oko 190 milijuna eura i izgraditi terminal za 3,5 milijuna putnika godišnje. Prema pisanju nekih medija, projekcije povećanja broja putnika na 3,5 milijuna u prvoj fazi više nisu tako sigurne pa koncesionar traži smanjenje obujma radova u prvoj fazi izgradnje kako bi se smanjili ukupni troškovi gradnje te predlaže povećanje raznih taksi koje plaćaju putnici i avioprijevoznici. (Hina)


Podijeli: Facebook Twiter