Nakon izložbe "Studije slučajeva" u splitskom MKC-u i nešto izmijenjenog postava izložbe "Čitaj dizajn / Magazini i časopisi 90-ih i 2000-ih" u Zagrebačkoj HDD galeriji, koja je prikazala dosad najopsežniji pregled bogatog opusa grafičkog dizajnera Dejana Dragosavca Rute, jednog od najznačajnijih i najzvučnijih imena vizualnog dizajna nezavisne kulturne scene u Hrvatskoj, koncem prošlog tjedna izložba njegovih radova "Ruta u Puli" otvorena je u prostorijama Hrvatskog udruženja interdisciplinarnih umjetnika u Zagrebačkoj ulici broj 27. Izložba u suradnji Platforme 9,81, HDD-a, Fazana i HuiU-a, otvorena je do 13. lipnja.
Dejan Dragosavac Ruta (Nova Gradiška 1971.) pohađao je Fakultet grafičke tehnologije u Zagrebu, a od 1994. do 2003. radi u Arkzinu nakon čega pokreće vlastiti studio. Dizajnirao i grafički uređivao više magazina i časopisa - Arkzin, Nomad, Godine Nove, Libra libera, Gordogan, Up&underground, Civilno društvo.hr, Frakcija…, a s Nikolom Đurekom redizajnirao je i Glas koncila. Klijenti većinom iz područja kulture i civilno-društvene scene bili su Multimedijalni institut, Kontejner, Platforma 9.81, Eurokaz, SKD Prosvjeta, British Council, inicijativa Pravo na grad, za koje oblikuje kataloge, knjige, promotivne materijale, kampanje.
- U tom slijedu vrijednih kulturnih projekata, Libra Libera je dizajnerski najzanimljivija jer Ruta ima priliku za simultana tipografska, ilustratorska i tehnička istraživanja koja pronalaze i kasniju primjenu u drugim projektima, a pritom je ostvaren i žanrovski pomak u tretmanu književno-teorijskog časopisa. Časopisi i magazini su dobra prilika za povezivanje pojedinačnih dizajnerskih znanja i tehnika. Tipografska sistematičnost, te disciplina i koncentracija potrebni za rad u periodičkim publikacijama imali su utjecaja i na Rutin pristup drugim zadacima. S druge strane, iskustvo eksperimenata s plakatima i deplijanima raspoznaje se u ilustracijama i na naslovnicama časopisa i magazina. Ti transferi mogući su i zbog usporedivosti sadržaja i publike. Časopisi i magazini koje je Ruta dizajnirao obraćaju se istoj publici kao i većina njegovih ostalih radova za naručitelje iz domena vizualnih umjetnosti, civilnog društva i nezavisne kulture, napisao je Maroje Mrduljaš uz zagrebačku izložbu "Čitaj dizajn". (Z. ANGELESKI)