Hrvatska turistička zajednica u Moskvi je organizirala poslovnu radionicu Sell Croatia, čime je službeno otvorena ovogodišnja sezona promocije Hrvatske u Ruskoj Federaciji. Zanimljivo, pokazala je velik interes ruskih turoperatora, odnosno gostiju za Hrvatsku. Doduše, nije riječ o velikom povratku Rusa na Jadran, ali možda bi se mogao zaustaviti veliki pad turista iz te zemlje koji je počeo nakon 2012. najprije uvođenjem viznog režima, a potom velikom devalvacijom rublje. S 80 tisuća dolazaka i oko 800 tisuća noćenja iz te 2012., Istra je lani spala na samo 32 tisuće dolazaka i 328 tisuća noćenja. Velik je to pad nekad potentnog tržišta koji su istarski hotelijeri vrlo brzo nadoknadili drugim tržištima.
Kako tvrde u Hrvatskoj turističkoj zajednici ovogodišnja radionica pobudila je iznimno velik interes hrvatskih turističkih tvrtki pa je tako zabilježen rekordni broj hrvatskih učesnika. Naime, na radionici je aktivno učestvovalo 50 hrvatskih turističkih tvrtki te stotinjak ruskih partnera, uglavnom turoperatora i agencija. Također, po prvi puta od kada se održavaju radionice Hrvatske turističke zajednice u Moskvi, na radionici je prisustvovala i direktorica ATOR-a (Udruženje Ruskih Tour Operatora) Maja Lomidze čime je, tvrde u HTZ-u, dodatno naglašena važnost same radionice za predstavnike ruskog turističkog sektora, ali i njihova zainteresiranost za hrvatske destinacije.
- Rusija je oduvijek za nas bila važno i zanimljivo tržište. Ipak, stjecajem određenih okolnosti na koje nismo mogli utjecati, u posljednjih nekoliko godina bilježili smo pad turističkog prometa s ovog tržišta. Unatoč svemu, Hrvatska turistička zajednica je konstanto provodila promotivne aktivnosti na ruskom tržištu, a tako će biti i ove godine. U planu su posebne prezentacije hrvatskih destinacija u ruskim regijama Kazanj, Ekaterinburg i St. Petersburg, nastupit ćemo i na sajmu MITT u Moskvi, a pokrenuli smo i profil na najvećoj ruskoj društvenoj mreži Vkontake koja ima više od 100 milijuna otvorenih računa (profila). Tu su i ostale aktivnosti koje imaju dobar odjek, a prema najavama ruskih turoperatora u ovoj bi godini mogli zaustaviti negativan trend turističkog prometa s ruskog tržišta i to nas posebno veseli, izjavio je direktor Glavnog ureda HTZ-a Ratomir Ivičić, dodavši kako je najveći posao tek pred nama ako želimo vratiti ruske turiste koji su nam važni jer putuju tijekom cijele godine, a spadaju i u sam vrh po dnevnoj potrošnji koja iznosi oko 100 eura.
Na radionici je prisustvovao i predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencije i direktor pulske agencije Uniline Boris Žgomba koji je zadovoljan interesom ruskih gostiju, međutim ne očekuje velika iznenađenja, tek lagani povratak ruskog tržišta.
- Veseli me što su ruski turoperatori pokazali velik interes za Pulu. Vjerujem da će to tržište početi rasti u nekom postotku kojega mi je sada teško procijeniti jer je još rano. Ne očekujemo nikakve velike brojke jer prije svega domaći partneri nemaju više slobodnih kapaciteta za rusko tržište jer su ih nadomjestili drugim gostima. Očekujemo zdravi porast koji bi dao opravdanje da je to potentno tržište, kazao je Žgomba.
Dodao je ipak da je još uvijek prerano za ikakve prognoze budući da Rusi dosta kasno bukiraju, a svakako na ruku ne ide činjenica da je Rusima pao životni standard zbog velike devalvacije rublje.
- Tamošnju turoperatori istaknuli su problem viznog režima, ali najveći problem, koji mi ne možemo riješiti, je velik pad njihove rublje koja je u samo šest mjeseci pala za 50 posto. Njihova platežna moć je naglo pala, a kako nam je kazala njihova direktorica nacionalne udruge agencija i turoperatora srednji je sloj gotovo nestao. A upravo su to gosti koji su dolazili prije krize u Hrvatsku, a i koji su najviše putovali, kazao je Žgomba. (B. BAN)