Ruralni turizam bez strategije

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Hrvatskom ruralnom turizmu, pa tako i istarskom, potrebno je više promocije s nacionalne razine, koja je danas za ovaj sektor na nuli.

Vec tri godine Hrvatska gospodarska komora u suradnji s Hrvatskom turistickom zajednicom radi na katalogu ponude  ruralnog turizma na moru i kontinentu, da bi se ova specificna ponuda, za kojom iz godine u godinu ima sve više potražnje, konacno cjelovito mogla promovirati na našim najjacim emitivnim tržištima putem turistickih sajmova, reklama, oglasa i marketinških kampanja.

Medutim, kako kaže Robert Bacac iz konzorcija Ruralis, koji okuplja vlasnike objekata seoskog turizma u Istri, nakon netom održanog drugog kongresa o ruralnom turizmu na Malom Lošinju, na kojem je bilo rijeci i o ovom problemu, on nece biti gotov ni ove godine.

Tako se ni u iducem razdoblju promocije, koje nas ocekuje na jesen, ova ponuda nece naci na turistickim štandovima koji reklamiraju nacionalnu turisticku ponudu.

- Sve ostaje samo na deklaratornim izjavama da bi se ruralni turizam trebalo razvijati na nacionalnom nivou, ali time se nažalost nitko sustavno ne bavi. Zasad nemamo ni nacionalnu strategiju razvoja ruralnog turizma, niti smo kvalitetno popraceni promocijom na nacionalnoj razni. Sve na kraju ostaje na županijskim ili lokalnim turistickim zajednicama. Istra je po tome u odnosu na druge primorske regije specificna jer sve više promovira svoje zalede, dok druge županije to stavljaju u drugi plan, kazao je Bacac.

Bacac kaže da se o strategiji razvoja ruralnog turizmanjoj, kao uostalom i o strategiji razvoja hrvatskog turizma, dugo govori, ali se dosad apsolutno ništa konkretno nije ucinilo.

- Novost je što se strategija razvoja ruralnog turizma nece izradivati posebno, nego u sklopu cjelokupne strategije razvoja hrvatskog turizma, a za nju, koliko ja znam, nije još ni raspisan natjecaj za izbor najpovoljnijeg izradivaca. Predložili smo da se za izradu takve strategije formira povjerenstvo koje ce dati smjernice, a prema mom mišljenju, u tom bi povjerenstvu trebali sjediti predstavnici Ministarstva turizma, Ministarstva poljoprivrede i Ministarstva financija, veli Bacac.

Ruralnom turizmu u skoroj buducnosti treba i kvalitetnija edukacija. Vecina zna osnovne stvari vezano za vodenje seljackog domacinstva, medutim nedostaju im specificna znanja, posebno u marketingu. Potrebna su im znanja o nacinu formiranja cijena, kako pristupiti ciljnoj grupi ili znanja o formiranju autenticne i specificne ponude.

- Trenutno se dogada da je gost taj koji formira ponudu na seoskim domacinstvima. Naime, vlasnici sami ne znaju nekad što bi ponudili pa osluškuju želje gostiju i prema tome postupaju, a u principu bi trebalo biti obrnuto, dodaje  Bacac.


Podijeli: Facebook Twiter