Tvornica duhana Rovinj širi poslovanje u Rusiju, jedno od najvecih svjetskih tržišta duhanskim proizvodima. Ondje se godišnje proda 390 tisuca tona cigareta, gotovo osam puta više od tržišta šire regije, na kojem sada rovinjska tvornica plasira najviše proizvoda. Nakon što su potpisani ugovori o partnerstvu s vodecim distributerom u regijama Krasnodarsk i Abhazija, u Rusiju idu prve pošiljke. Iz ovih ce se regija TDR postupno širiti na ostale regije i susjedne zemlje.
Za širenje van regije TDR-u je važno i tržište jugoistocne Azije. Pocetkom iduce godine s radom bi trebala poceti tvornica ove rovinjske tvrtke u Iranu, zemlji na cijem se tržištu godišnje proda 80 tisuca tona cigareta, dvaput više nego u našoj regiji. Investicija u tvornicu koja se gradi u Sariju, glavnom gradu pokrajine Mazandaran, vrijedna je 30 milijuna eura.
S ovim je novostima na tradicionalnom godišnjem druženju novinare šire regije upoznao predsjednik Uprave TDR-a Davor Tomaškovic.
Podsjetio je da je TDR najveca proizvodna kompanija u Hrvatskoj u domacem vlasništvu, a više od 58 posto prodaje ostvaruje u izvozu. Uz lidersku poziciju u Hrvatskoj, TDR je s gotovo 40 posto prodaje zadržao i vodecu ulogu u Bosni i Hercegovini. Uz to, i dalje drži svoje udjele na tržištima Crne Gore, Kosova, Srbije, Makedonije i Slovenije. Osim u regiju, TDR svoje proizvode izvozi u Njemacku, Španjolsku, Cešku, Italiju, Austriju, Ujedinjene Arapske Emirate i Iran.
Po rijecima Tomaškovica, skorim ulaskom u EU izlaskom iz CEFTA-e pojavit ce se poteškoce jer ce znacajno porasti carine za sve hrvatske proizvodace koji u regiju izvoze svoje proizvode.
Jedinstvenom hologramskom prezentacijom „Inovativnost kao pokretac razvoja" novinarima iz Hrvatske i zemalja regije predstavljene su inovacije TDR-a, tocnije dva nova proizvoda. Novinari su premijerno prisustvovali prezentaciji izvedenoj u naprednoj hologramskoj tehnologiji koju u svom radu koriste Madonna, Richard Branson, Gorilazz, Fiat, Honda, McLaren F1 i niz drugih svjetskih kompanija.
Izravan prijenos prezentacije mogao se uživo gledati i na web stranicama TDR-a. Tvornica je u proteklih godinu dana na tržište lansirala 21 novi proizvod. (Aldo POKRAJAC)
OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU OD UTORKA