Prošlo je tocno cetvrt stoljeca otkad se urušio dio Rovinjske ulice u Puli. Danas je to makadamski put koji spaja Monte Zaro s Radicevom, a njegovo uredenje vec je godinama u prioritetnim programima nadležnog mjesnog odbora, ali ne i gradskih vlasti.
Ulica je tako ostala nijemi svjedok nebrige na jednom od centralnih gradskih brežuljaka i danas je zasigurno najvece ruglo tog dijela grada. Predstavlja i potencijalnu opasnost za pješake, koji ondje doslovno mogu slomiti nogu, a tuda svakodnevno prolaze i djeca na putu do škole. I dok se u Istri elektrificiraju i posljednja zabacena sela i zaseoci, ova ulica još nema javnu rasvjetu.
Dodatni problem, barem po rijecima stanarke koja nam se obratila ovih dana, predstavlja i Rojc, sve popularnije okupljalište mladih, jer posljedice nocnog tulumarenja osjecaju i stanari te ulice koja se proteže oko sjevernog zida Rojca.
"Promoviranje Rojca sa sobom za stanare Rovinjske ulice, koja se nalazi iznad njega, nosi i probleme. Ulica je u mraku, prepuštena vandalizmu, nocnom ispijanju alkohola, galami i uništavanju zelenila oko zgrada te osobnih automobila", požalila se naša citateljica.
Kako se bliži ljeto, dodaje, problemi stanara Rovinjske pojacavaju se, a ljetna okupljanja izgledaju kao scene iz horor filmova. Stanari govore o problemu ispijanja alkohola u ulazima zgrada, u kojima žive vecinom umirovljenici pa se ne usude uzeti stvar u svoje ruke i sami riješiti dugogodišnji problem. Nadaju se stoga da bi postavljanje javne rasvjete to moglo riješiti.
Damir Prhat, procelnik komunalnog odjela, veli da se Grad konacno odlucio pozabaviti ovim problemom, barem što se njenog uredenja tice, te je narucio izradu projektnog rješenja.
- U ožujku smo narucili projekt uredenja cijelog tog podrucja na kojem je nekad vaden kvarcni pijesak, zbog cega je u jednom trenutku došlo do propadanja prometnice i stvaranja kaverni ispod površine. Ocekujemo skoru izradu nekoliko varijanti projektnih rješenja pa cemo izabrati najbolje, kaže Prhat. Pretpostavlja da bi se Rovinjska ulica mogla iznova otvoriti za promet sve do Gajeve.
Valja podsjetiti da je u programu održavanja komunalne infrastrukture, koji za cijelu godinu iznosi 41 milijun kuna, najveca stavka održavanje nerazvrstanih cesta s planiranih 12,3 milijuna kuna, a tu je, medu ostalima, uvršten i zahvat u Rovinjskoj.