Grupa od 33 turista iz Ukrajine, koja je u Hrvatsku stigla protekle subote, a koja je trebala biti smještena u Maistrinim objektima u Rovinju i Vrsaru, nemalo se iznenadila kada je saznala da ce smještaj, ako žele boraviti u rezerviranim objektima, morati ponovno platiti - iako su to vec ucinili kod kuce!
Ukrajinski su turisti po dolasku saznali da njihova agencija Zeta ili manje agencije koje suraduju s njom, a preko kojih su bukirali i uplatili svoj boravak u Istri, nije proslijedila novac Maistri. Gosti su prvih nekoliko dana bili smješteni u objektima Maistre te ga dodatno platili u nadi da ce se predstavnici Maistre i ukrajinske agencije uspjeti dogovoriti oko svega te da ce dug biti podmiren.
To se, medutim, nije dogodilo. Nekoliko ih je, oni koji su bili u mogucnosti, svoj boravak od 15 dana platilo ponovno, drugi su se smjestili u privatni smještaj, a ostali su prekinuli svoje ljetovanje tjedan dana ranije.
Tri Ukrajinke su, došavši na odredište i shvativši da nemaju smještaj, pomislile da se netko s njima šali. No, kada su shvatile da je u pitanju ozbiljan problem, pricaju, obratile su se policiji i svojoj ambasadi u Zagrebu. No, na tim su adresama dobile odgovor da to nije u njihovoj nadležnosti. Platile su potom tri dana smještaja u hotelu Belvedere u Vrsaru, a zatim su odsjele u privatnom smještaju u Rovinju.
"Ono što nas je najviše razocaralo je da nam nitko iz Maistre nije osobno objasnio o cemu se radi, vec smo samo dobile pismenu potvrdu da ne možemo biti gosti u hotelu jer Zeta nije platila dug Maistri", kazala nam je Eleonora Shershnova. Ukrajinke su nam napomenule i to da su o Hrvatskoj slušale samo pohvale o ljepoti zemlje te ljubaznosti ljudi. Izvrstan provod i uživanje jedino je što su ocekivale na odmoru.
Anatolij Varvaruk, predstavnik Zete, odnosno zaposlenik F-toursa iz Splita, koji radi sa Zetom, kaže da se našao u nezgodnoj situaciji.
"Pitao sam u Maistri jesu li raskinuli ugovor sa Zetom. No dobio sam negativan odgovor. Mislim da gosti ne bi trebali ispaštati, a vjerojatno ce se sve morati rješavati na sudu", kazao je Varvaruk koji je gostima tražio privatan smještaj.
Do predstavnika Zete nismo uspjeli doci. Tek smo na ukrajinskim internetskim stranicama Interfax, koje prenose i vijesti iz biznisa i ekonomije, procitali da je zbog objektivnih razloga Zeta od 11. rujna (dan polaska ove grupe) suspendirala svoje letove i putovanja u Crnu Goru i Hrvatsku. Njima se u agenciji nitko nije javljao, a u priopcenju za javnost, osim toga da su prekinuli s radom, stoji da ce se povrat novaca moci zatražiti prema sklopljenim ugovorima i zakonima.
Zatražili smo i Maistrinu stranu price. Ondje naglašavaju da je njihov prioritet zadovoljan gost, no da se ta pozicija u slucajevima kada se prodaja realizira preko turistickih agencija ili posrednika bilo koje vrste ogranicava, odnosno odgovornost prema gostu se dijeli izmedu hotelijera i agencije sukladno ugovorenim uvjetima.
"U slucaju agencije Zeta ugovoreni su uvjeti po kojima agencija mora uplatiti akontaciju za boravak svojih gostiju prije dolaska grupe. Usprkos tome agencija akontaciju nije uplatila iako su gosti uredno platili svoje aranžmane. Jedino što je Maistra u toj situaciji mogla napraviti, s obzirom na to da nije imala kontakte Zetinih gostiju, bilo je da upozori agenciju na neplacanje. Nakon što usprkos našim opetovanim upozorenjima akontacija i dalje nije bila uplacena, Maistra je agenciju Zeta 14 dana prije dolaska grupe izvijestila da gosti nece biti prihvaceni", stoji u Maistrinom priopcenju.
Isticu da Zeta o svemu ovome nije izvijestila svoje goste i poslala ih je bez placene akontacije te je na taj nacin i svoje goste i Maistru stavila u poziciju u kojoj jednostavno nisu imali izbora. Gostima su ponudili najbolju mogucu alternativu, a to je da po istim uvjetima plate boravak direktno njima i u tom slucaju ostanu u hotelu te da se za povratak sredstava uplacenih Zeti po povratku obrate direktno njima.
"Maistra u ovoj situaciji ne može snositi posljedice neurednog i neodgovornog poslovanja bilo koje agencije, pa tako ni agencije Zeta. Želimo izraziti iskreno žaljenje što su gosti stavljeni u ovu poziciju, medutim tu se ipak radi o odnosu izmedu agencije i njihovih gostiju, a ne izmedu Maistre i gostiju. Maistra je svoj dio obveza prema agenciji izvršila profesionalno i s punom odgovornošcu te na taj nacin namjerava poslovati i dalje. U tom smislu šteta na ukrajinskom tržištu nije nanesena ugledu Maistre, vec ugledu agencije Zeta", zakljucuju u Maistri.