Nekoliko čitatelja požalilo nam se na nove tarife usluga riječkog autobusnog prijevoznika Autotransa koje su, po njima, prevršile svaku mjeru. Od Rovinjca Čede Mofardina za potvrdu troškova prijevoza do Pule, koja mu treba radi refundiranja kod poslodavca (riječ je o ispisu formulara iz računala u Autotransovoj poslovnici u Rovinju), zatražili su sto kuna!
- Srećom, računalo na rovinjskoj autobusnoj stanici je u trenutku ispisa formulara zaštekalo pa sam imao vremena razmisliti o ovoj preskupoj, a rutinskoj usluzi. Živim u prigradskom Bolničkom naselju, a radim u državnoj službi u Banjolama. Za reguliranje troškova prijevoza od Autotransa mi trebaju dvije potvrde, jedna za lokalni promet od Bolničkog naselja do autobusne stanice i druga od Rovinja do Pule. Za svaku od njih trebam platiti sto kuna, rekao nam je Mofardin.
Naš čitatelj mora ishoditi sličnu potvrdu i za relaciju od Pule do Banjola. Pulapromet mu, međutim, za tu uslugu naplaćuje tek pet, a Brioni 12 kuna, što je, budući da se izdaje na formularu, prihvatljiva cijena. Mofardin kaže da je i Autotrans prije naplaćivao za ovakvu potvrdu pet, pa osam kuna, a sada je ta usluga drastično poskupjela.
Zašto je cijena toliko povećana, pitali smo voditelja Autotransove podružnice Rovinj - Poreč Irenka Žigantea koji nas je uputio na Autotransovu upravu u Rijeci, od kuda smo dobili iscrpan odgovor tvrtkine komercijale. Uz napomenu da su već dobivali slične upite, pa je o tome pisao i Novi list, rekli su nam da su njihovi cjenici na vrijeme ovjereni u strukovnom udruženju prijevoznika pri Hrvatskoj gospodarskoj komori te se nalaze na vidljivim mjestima u njihovim poslovnicama.
Do 1. kolovoza cijena potvrda za mjesečne karte bila je, ovisno o kategorizaciji kolodvora, od 6 do 12 kuna. Nakon toga svojim putnicima, koji koriste dnevni ili mjesečni prijevoz, Autotrans ne naplaćuje izdavanje potvrde.
Za putnike kojima takva potvrda uglavnom služi za refundaciju troškova prijevoza ili putnih naloga, a riječ je većinom o zaposlenima u državnoj upravi, prema ovjerenom cjeniku naplaćuje se 30 kuna za jednokratnu cijenu karata i sto kuna za mjesečnu. U Autotransu napominju da se potvrde ne podižu svakog mjeseca, već većinom prilikom promjene cijena mjesečnih karata, kada zaposleni traže od poslodavaca veće naknade za putovanje.
Naime, naši sugovornici zapravo ne koriste usluge Autotransa, što bi, kažu, činili kada bi im to bilo moguće. Primjerice, Čedo Mofardin radi u tri smjene pa je prisiljen na posao putovati automobilom.
- Dobro je dok Ministarstvo obrane, u kojem radim, za dokaz o troškovima prijevoza prima fotokopije. U suprotnom bih svakog mjeseca morao izdvojiti 200 kuna za ove potvrde, što je za mene velik izdatak, posebno odnedavno kada su nam troškovi prijevoza smanjeni za četvrtinu.
Najbolje i najrealnije bi bilo da državna uprava kao brojni drugi poslodavci isplaćuje naknade prema udaljenosti u kilometrima, ali takav način refundiranja troškova nije reguliran pravilnicima, pa moramo podizati ovako skupe potvrde, kaže Čedo Mofardin, koji je zbog ukidanja ureda Ministarstva obrane u Rovinju premještan na rad u Banjole, pa mjesečno za odlazak na 47 kilometara udaljen posao prevali 1.500 kilometara.
Naši sugovornici kažu da je odluka Autotransa nelogična i diskriminirajuća, pa će se okupiti i zatražiti zaštitu od udruga potrošača. (Piše Aldo POKRAJAC)