Rovinj: "Pohvala slikarstvu" Ljube Ivančića


Veliki broj posjetitelja i štovatelja lijepe umjetnosti jučer je u rovinjski Zavičajni muzej privuklo svečano otvorenje izložbe slika Ljube Ivančića. Tematskom izložbom naslovljenom "Pohvala slikarstvu" dr. Zvonko Maković, autor pratećeg kataloga predstavlja Ljubu Ivančića sa slikama autoportreta pored slikarskoga stalka.

- U slikarstvu Ljube Ivančića autoportreti su bili tijekom čitava njegova stvaralaštva važnom temom. Štoviše, 1995. u Umjetničkom paviljonu imao je i retrospektivni pregled viđen kroz autoportrete. Međutim, kao poseban segment mogao bi se iz ovoga kompleksa izdvojiti motiv u kojemu slikar prikazuje sebe pored slikarskoga stalka. Takvih djela je u ostavštini Ljube Ivančića ostalo vrlo, vrlo mnogo a njih se može razumjeti i na drugi način, a ne preko onoga što je prikazano. Naime, poznaje li se bolje djelo ovoga iznimnog slikara, lako upadaju u oči njegovi afiniteti prema umjetnicima iz povijesti umjetnosti. Velazquez je bio jedan od osobito poticajnih slikara kojemu se Ivančić vraćao, Vermeer, Goya, Rembrandt, Courbet, Picasso..., rekao je na otvaranju izložbe dr. Maković, navodeći i da je tema izložbe "Ljubo Ivančić: autoportret pored slikarskoga stalka" zamišljena kao svojevrsni hommage slikarstvu.

- Ivančića je opsjedala Velazquezova slika "Las meninas" u kojemu španjolski slikar kroz motiv grupnog portreta govori o drugome, o slavi slikarstva. Stalak je od srednjega vijeka bio pomoćno sredstvo za slikanje, ali je tijekom vremena postao i simbolom slikarstva. Teoretičari umjetnosti, od Tarabukina do Greenberga vide upravo u napuštanju stalka u modernoj umjetnosti i napuštanje slikarstva u konvencionalnome smislu riječi. Prikazati vlastiti lik pored stalka/simbola slikanja i slikarstva bilo bi i pravo značenje Ivančićevih djela zamišljenih da čine ovu izložbu, objasnio je dr. Zvonko Maković. Inače, slike istaknutog hrvatskog suvremenog slikara Ljube Ivančića, jednog od utemeljivača Likove kolonije Rovinj na čijim je smotrama redovito sudjelovao do smrti 2003. godine, mogu se razgledati slijedećih mjesec dana. Sve slike, nastale tijekom pola stoljeća nalaze se u vlasništvu kćeri Nine Ivančić, i dijelom su velike izložbe koja će se ove jeseni otvoriti u Zagrebu. (N. ORLOVIĆ RADIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter