Izgradnja plinovoda kroz Rovinj napreduje po planu, a trenutno se radi u Istarskoj ulici. Najprije je izgraden dio od kružnog toka na Križu, do raskrižja s Kandlerovom i Dapiranovom. U sadašnjoj, drugoj fazi gradi se od tog raskrižja do onog s Omladinskom i Rossettijevom. Za to vrijeme zaobilazni prometni pravac je onaj Alejom 30. svibnja i Radicevom.
U pulskoj Plinari, koja ima koncesiju za plinoficiranje Rovinja, saznajemo da radovi teku i brže od predvidenog. Zbog novih se okolnosti do 15. lipnja, kada se zbog turisticke sezone trebaju prekinuti radovi, nece graditi dio plinovoda do raskrižja Istarske i Vijenca brace Lorenzetto. Graditelji ce skrenuti kroz Omladinsku do Benussijeve. Time ce se omoguciti da se na plinovod spoje kompleks sportske dvorane, djecji vrtic Naridola i Talijanska osnovna škola, koja se rekonstruira.
Nakon sezone plinovod ce se širiti preko Vijenca brace Lorenzetto do Mirne, gdje ce biti postavljena redukcijska stanica za povijesnu jezgru. Ona ce služiti za snižavanje tlaka prije dovodenja plina u stare zgrade. Konzervatori naime ne dozvoljavaju da se redukcije i brojaci plina stavljaju na stara procelja pa ce ondje instalacije pod niskim tlakom ulaziti direktno u kuce.
Istodobno se provode aktivnosti u cilju dobivanja gradevinske dozvole za drugi krak, preko Omladinske i Obale Vladimira Nazora do bazena Delfin. Bazen ce se naime natkriti pa ce se plinom zimi moci grijati voda. Dolaskom do Delfina na plinovod ce se moci prikljuciti i hotel Park, a potom i ostala tri smještajna objekta u zoni Monte Mulini.
Prikljucne instalacije placaju novi korisnici, a prilikom prikljucenja placa se pristojba od 7.500 kuna. Nakon zadnjeg poskupljenja kubik plina stoji 3,95 kuna. U Plinari isticu da je ovaj, prirodni plin i dalje dvaput jeftiniji od butan plina i lož ulja pa se investicija za spajanje brzo vraca. Kad je rijec o kucnim instalacijama, za korisnike koji vec koriste butan plin troškovi ce biti minimalni. Plinara im naime samo zamjenjuje dizne pa mogu prijeci na prirodni plin. Ostali korisnici morat ce postojece kotlove na lož ulje zamijeniti bojlerima za plin, koji su jeftiniji. (A. POKRAJAC)