Koliko god živjeli i osjećali Rovinj, on vas uvijek iznova iznenađuje svojom pitomošću i ljepotom. Iako ga gledate i dišete svakodnevno, uvijek i opetovano kad stanete ispred autorskog rada umjetnika koji ga bojom, kistom ili fotografijom ovjekovječuje doznajete nešto novo ili pak samo potvrđujete već znano da je Rovinj uistinu prostor bogomdan umjetnicima da ga oni u onom najširem, najintimnijem i najljepšem umjetničkom prizoru il' trenutku autorski oživljavaju. Upravo, takve emocije izazvala je i samostalna izložba crno bijelih fotografija "U razglednici", autora Ettorea Perazzetta, koji se svojim djelima predstavlja u Centru vizualnih umjetnosti "Batana".
Povod izložbe je i njegovo osvajanje prve nagrade dobivene na lanjskoj 4. smotri rovinjske fotografije. Upravo, poznati dijelovi grada, ulice, balkoni, brodice pa čak i ljudi ovjekovječeni fotografskim aparatom, s kojima se svakodnevno susrećete, ovoj su izložbi udahnuli dušu i učinile ih, kako veli autor pratećeg kataloga, Đani Celia, bezvremenskim.
- Fotografije koje Ettore Perazzetta snima su bezvremenske. Naravno, same fotografije ne bi bile dovoljno interesantne da se na njima ipak ne pokazuje život. I upravo tu Perazzetta pokazuje svoje znanje. Potajno, pomalo voajerski krade momente običnih ljudi. Jedna šetnja, ili jedna pauza sa cigaretom u ruci, čitanje, igra, slikanje ili jednostavno pisanje na mobitelu postaju glavna radnja fotografija. Rezanjem subjekata daje važnost radnji, a vještim prepoznavanjem svjetla na poziciji gdje snima hvata trenutak koji postaje bezvemenski. Bezvremenski u radnji , ali i u prostoru, zapisao je Celija, dodajući i da se u Perazzettinim fotografijama može iščitati utjecaj Henry Cartier Bressona, ali i nekih starih talijanskih majstora.
- U Perazzettinim fotografijama prepoznajemo utjecaj Henry Cartier Bressona, ali i starih talijanskih majstora Gianni Berengo-Gardina ili Ferdinanda Scianne. Vješto s "ukradenim" znanjem prezentira seriju fotografija nazvanu "Unutar razglednice" i s njima pokazuje obrnuto proporcionalnu sliku onoga što klasična razglednica pokazuje, tj. lokaciju, pejzaž ili određenu arhitekturu. Perazetta na njima pokazuje realan život, moment osobe sa samim sobom, ili rad. Sve ono što prosječni turist zanemaruje, ili teško zamjećuje, zapisao je Celija, a što je uostalom i dovoljan razlog za posjetu izložbi koja ostaje otvorena do 25. listopada. (N. ORLOVIĆ RADIĆ)