Do 1. prosinca rovinjska ACI marina trebala bi biti oslobođena jedrilica i ostalih plovila, kako bi radovi na njenoj modernizaciji i pretvaranju u marinu kategorije pet sidara mogli započeti. Marina bi dakle, do 2018. godine trebala biti rekonstruirana i ekskluzivna sa svom pratećom infrastrukturom- od servisa, dućana i ostalog koje bi joj trebale osigurati reputaciju i status jedne od najljepših na Jadranu. Do "jučer" ACI-jeva je marina raspolagala s 320 stalnih mjesta i 80 tranzitnih, da bi u budućem rasporedu mogla primiti upola manje brodova na godišnjem vezu, i to ona prosječne dužine od 17,2 metra.
Lukobran se širi na šest metara
Na tragu skorašnjih radova koji će obuhvati rekonstrukciju lukobrana koji se širi na šest metara, obalnog zida i pontonske konstrukcije kao i produbljivanja podmorja duž cijele duljine obale do dubine od 4,5 metara iz dana u dan iz marine isplovljavaju luksuzne jahte i jedrilice. Kako je izjavila ACI-jeva direktorica korporativnih komunikacija i marketinga Gracia Krainer, svi gosti-korisnici ACI marine imaju mogućnost premještanja plovila u neku od ostalih ACI marina u okruženju, ili u neku drugu, udaljeniju marinu ukoliko za tim izraze želju.
Dakle, naoko čini se sve u redu. Međutim, brojni Rovinjci skloni moru, u jednostavno, brzo i čisto rješavanje odnosno izmještanje jahti i jedrilica ne vjeruju. Na tragu tih sumnji, na posljednjoj je sjednici Gradskog vijeća HSLS-ovac, Tomislav Sošić, upitao što se čini na tom planu i hoće li Lučka uprava, kako i u kojoj mjeri pripomoći?
Odgovor na postavljeno podastro je ravnatelj Lučke uprave, Donald Schiozzi, koji je prepričao izjavu gospođe Krainer i prema kojoj bi svi brodovi trebali pronaći pravovremen i adekvatan smještaj. No, isto tako naglasio je i ono što i rovinjski vrapci znaju- gradska je luka prenapučena, a listi "čekanja", odnosno zahtijeva za stalnim sidrenjem u luci nalazi se čak 270 vlasnika plovila pa, slijedom očiglednog ne postoji ni najmanja šanse da luka prihvati ni jedan brod iz ACI-ja. Dakle, rovinjska luka u kojoj se brodovi sidre u pet redova neće se dodatno opterećivati, ali pitanje njenog "uređenja" ostaje aktualnim. (Nina ORLOVIĆ RADIĆ)
OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU