Rotori na obilaznici nisu ni gotovi, a vec izazvali nesrecu

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Iako dva kružna toka na raskrižjima obilaznice s odvojkom za Pješcanu Uvalu i Marinu Veruda nisu još dovršena, vec su izazvala burnu reakciju nekih vozaca.

Rotori su postavljeni na raskrižja, no još uvijek nisu uredeni prilazi pa je tijekom vožnje potreban dodatni oprez.

Projekt dva nova kružna toka izradila je Županijska uprava za ceste (ŽUC) u ime MUP-a, u sklopu rješavanja opasnih prometnih mjesta, a investicija je vrijedna oko milijun kuna.

Za razliku od dosadašnjih pet privremenih kružnih tokova duž obilaznice, od mosta za Veli Vrh do Premanturske ceste, koji su plasticni, ova dva nova cine kružnice betonskih vaza. No nevjerojatno je da projekt MUP-a, koji je i zahtijevao rekonstrukciju rizicnih raskrižja, ne podrazumijeva oblaganje betonskih vaza nekim zaštitama da bi se ublažile eventualne nesrece.



Da su one ocekivane, potvrduje i prometna nesreca vec u srijedu navecer, srecom bez posljedica za vozaca, koji se zabio u betonski stup na rotoru kod skretanja za Marinu Veruda.

Nevjerojatnu kolicinu gnjeva uputio je jedan citatelj koji je vozio ovim dijelom obilaznice u smjeru Verude. Osnovni je problem što tim potezom vozaci vole potegnuti preko sto na sat, a  kružni tok na raskrižju za Pješcanu Uvalu uvucen je na sporednu cestu umjesto na sredinu raskrižja.



Vozacima je tako ostavljen ravan pravac i mogucnost da samo prelete rotorom. A upravo je prebrza vožnja, primjecuje i sam citatelj, posljednjih godina uzrok nekoliko nesreca sa smrtnim ishodom.

Vožnja tom dionicom obilaznice "sto na sat" najveci je problem sigurnosti jer su ogranicenja na pulskoj obilaznici puno niža. Tim dijelom obilaznice brzina je ogranicena na 70, a prilaz novom kružnom toku na 40 kilometara na sat.

Poštujuci ogranicenja brzine, vožnja novim kružnim tokom postaje puno sigurnija. Dakle, problem je vecim dijelom u neprilagodenoj brzini.



Naš prolazak kružnim tokom u cetvrtak potvrdio je pocetno nesnalaženje, ali samo zakratko, dok se ne urede prilazi rotoru. Prometni propisi su jasni bez obzira na to što su se Puljani tek nedavno poceli privikavati na vožnju kroz kružne tokove. Usporavanje na prilazu rotondi je obavezno, a samim tim kružna vožnja sigurnija.

Trenutno su na prilazima rotondi cunjevi, a prilazi na dva nova rotora nece se, poput pet postojecih privremenih kružnih tokova na obilaznici, urediti plastikama, vec MUP prema projektu zahtijeva reflektirajuce štapove.

O njihovoj dobavi ovisit ce i završetak radova, bez obzira na to što su Istarske ceste vec realizirale izmjene na kolnicima i postavile betonske vaze u kružnicu na središtima raskrižja. Usred kružnice na raskrižju s odvojkom za Pješcanu Uvalu nalazi se i stup javne rasvjete zbog bolje preglednosti nocu.

Dosadašnjih pet privremenih rotora duž obilaznice takoder je prilikom puštanja u promet doživjelo osude i kritike, no brzo su prihvaceni jer su pokazali vecu protocnost, što je važno pogotovo tijekom ljetnih mjeseci. Može se stoga pretpostaviti da ce isto biti i s novim rotorima na koje se tek trebamo prilagoditi.

Uz rekonstrukciju dva spomenuta križanja, ŽUC ce promijeniti asfaltni sloj dijela obilaznice od križanja s odvojkom za Marinu Veruda do semafora na križanju s Ulicom Veruda (za Verudelu). Vec dulje vrijeme taj je dio obilaznice izuzetno derutan i nepogodan za vožnju te zahtijeva potpunu zamjenu.


Podijeli: Facebook Twiter