Veliki kružni tok u Šijani na ulazu u grad još uvijek nije prošao tehnički pregled, odnosno dobio uporabnu dozvolu. Potvrđeno je to na prošlotjednoj sjednici pulskog Gradskog vijeća, na kojoj je gradska uprava navela je da su na objektu kružnog toka, gdje su Hrvatske vode bile investitor projekta rješavanja plavljenja Šijanskog sliva, uočeni nedostatci te da Grad čeka uklanjanje nedostataka kako bi objekt prošao "tehnički pregled" i dobio uporabnu dozvolu. Navedeno je da kružni tok, za sada, ima privremenu dozvolu za prometovanje.
Siguran za promet bez maglice
- Grad Pula nije još preuzeo objekt od investitora Hrvatskih voda, kojim je gotovo u potpunosti riješena oborinska odvodnja, ali i protočnost prometa. Uočeni su nedostaci i čekamo da se oni uklone, no objekt je u potpunosti siguran za promet i kao takav ima privremenu dozvolu, kazao je gradonačelnik Boris Miletić, potvrđujući da veliki kružni tok na ulazu u grad još uvijek nije prošao tehnički pregled.
Dakle, rotor nije dobio uporabnu dozvolu, ali ne zbog pitanja sigurnosti prometa, čak niti zbog pitanja oborinske odvodnje, što je riješeno naknadnom izgradnjom velike retencije, već isključivo zbog dijela "atrakcije" na osvijetljenom rotoru. Doduše, ta "atrakcija" niti nije u funkciji od prvog dana puštanja osvijetljenog rotora "u pogon" jer se već tada pokazala nefunkcionalnom za promet. Problem je, naime, u "vodenoj maglici" koju bi 340 postavljenih čeličnih štapova trebalo ispuštati za efekt osvjetljenja kakvog je zamislio svjetski priznati dizajner rasvjete Dean Skira. Barem su nam tako potvrdili iz Hrvatskih voda, koje su bile investitor u projektu rješavanja plavljenja Šijanskog sliva.
- Kako se radi o složenoj građevini, na kojoj su se osim građevinskih izvodili i radovi na strojarskim i elektrotehničkim instalacijama, tijekom ljeta obavljena su nužna testiranje cjelokupnog sustava. U probnom radu utvrđeno je da sustav funkcionira u skladu projektiranim tehničkim rješenjima, osim dijela sustava "vodene maglice" koji pri određenim uvjetima daje preveliku izdašnost vodene magle te zbog svoje gustoće i intenziteta rasprostiranja može imati utjecaj na odvijanje prometa u kružnom raskrižju. U suradnji sa svim sudionicima u građenju obavljaju se dodatna testiranja i usklađenja dok se taj dio sustava ne dovede u zadovoljavajuću funkciju, nakon čega će se zatražiti tehnički pregled, odnosno uporabna dozvola, odgovorili su nam iz Hrvatskih voda.
Rasvjetni sustav velikog kružnog toka na ulazu u grad u Šijani "pušten je u rad" početkom svibnja ove godine. Paljenja svjetla u rotoru, kao i svjetlećih crvenih makova, promijenilo je vizuru Pule. Međutim, već na premijeri je vjetar "vodenu maglicu" odnio na prometnicu rotora, što je odmah zbunilo vozače koji su se njime kretali, i koji su iznenađeno usporili, pa čak se i zaustavili. Bilo je, već tada, jasno da "maglica" može funkcionirati samo za "bonace", u suprotnom će ometati promet. (Goran ROJNIĆ)
OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU